سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی در پی بحران سیل اخیر با حضور در مرکز بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد وعده ساخت یک پل بزرگ و یک پل موقت را روی روخانه جگین به مردم این منطقه داد که عملیات اجرایی پل موقت با ارسال نخستین محموله تجهیزات به روستای درنگ‌مدو آغاز شده است.

بشاگرد تجهیزات ساخت پل

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، اکنون بیش از یک ماه است که مسیر بسیاری از روستاهای بشاگرد به دلیل سیل و طغیان رودخانه جگین مسدود است و بسیاری از خدمات توسط بالگردهای سپاه و هلال‌احمر صورت می‌پذیرد.

در پی بحران سیل اخیر در این شهرستان، وزیر راه و شهرسازی با حضور در مرکز بخش گافر و پارامون وعده ساخت یک پل بزرگ و یک پل موقت را به مردم این منطقه داد که عملیات اجرایی پل موقت با ارسال اولین محموله تجهیزات به روستای درنگ‌مدو آغاز شده است.

با ساخت این پل و آسفالت شدن راه‌های بخش گافر و پارامون، علاوه بر هموار شدن مسیر روستاها به مرکز شهرستان، راه ارتباطی استان هرمزگان به سیستان و بلوچستان چندین کیلومتر نزدیک‌تر خواهد شد.

ساخت پل ۱۲ دهنه‌ای بر روی رودخانه «جگین»

وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم گافر و پارامون بشاگرد اظهار کرد: یکی از نیازهای مبرم منطقه ساخت پل بر روی رودخانه جگین است که تاکنون در ساخت این پل تأخیر شده است.

محمد اسلامی افزود: ۲ طرح را در بخش گافر و پارامون مورد توجه داریم، یکی این‌که یک پل گذر موقت بیاوریم و دیگری ساخت یک پل اصولی روی رودخانه که اعتبارش هم تصویب‌شده است.

وی  بیان کرد: یک پل ۱۲ دهنه ۱۰ متری بر روی رودخانه جگین پیش‌بینی‌شده است که ان‌شاءالله یک کار ماندگار برای همیشه انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بحث راه، منطقه بشاگرد در اولویت قرار دارد و ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های بشاگرد نیاز به آسفالت دارد.

تجهیزات ساخت پل موقت به «گافر» رسید

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: نخستین محموله از تجهیزات ساخت پل موقت به روستای درنگ‌مدو رسیده است و عملیات ساخت آن با سرعت انجام خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: ساخت پل بر روی رودخانه جگین مهم‌ترین دغدغه مردم منطقه است که با همکاری استاندار در مرحله عملی شدن قرار دارد.

اقدامات همه‌جانبه «سپاه» در بازگشایی راه‌های بشاگرد

امام‌جمعه شهرستان بشاگرد  اظهار کرد: وضعیت راه‌های بشاگرد پس از سیل اخیر با حمایت همه‌جانبه سپاه و تلاش اداره راه بشاگرد و مدیریت مسئولان شهرستانی بخصوص فرماندار در حال بازگشایی است.

حجت‌الاسلام حسین غلامی افزود: ماشین‌آلات از روستای سگرکن در زیرکوه گافر گذشته‌اند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند تا به آخرین روستای بخش گافر برسند.

وی بیان کرد: دستگاه راه‌سازی متعلق به سپاه قرار است از سه‌شنبه ۱۵ در مسیر فراهک برای بازگشایی راه‌کار را شروع کند.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: مسیر روستاهای سرحدی بازگشایی شده است اما چند نقطه باتلاقی در این مسیر وجود دارد که مسئولان درصدد اصلاح آن هستند.

امام‌جمعه بشاگرد عنوان کرد: مسیر گاوکش و تومان احمد همچنان مسدود است و نیاز به بازگشایی دارد.

وی با تقدیر از همه دستگاه‌های پای‌کار افزود: امیدواریم تصمیمات اساسی برای رفع همیشگی این مشکل گرفته شود.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: به فرموده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، بشاگرد «شهر پر باران تشنه» است و بایستی مسئولان از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

امام‌جمعه بشاگرد عنوان کرد: بشاگرد ظرفیت‌های فراوانی در ساخت سدهای کوچک و بزرگ دارد که می‌تواند هم آب شرب این منطقه و همچنین شهرستان‌های اطراف را تأمین کند.

وی اضافه کرد: تأمین آب کشاورزی، ایجاد فضای زیبای گردشگری و ایجاد فرصت اشتغال در بشاگرد فراهم است بنابراین از مسئولان درخواست می‌شود در این زمینه تأمل کنند و مطالعاتشان را به مرحله اجرا بگذارند.

براساس این گزارش، «جگین» نام بزرگ‌ترین رودخانه شهرستان بشاگرد، استان هرمزگان است که از ارتفاعات منطقه درابسر سرچشمه گرفته و به دریای عمان می‌ریزد.

این رودخانه علاوه بر برکات فراوانش برای مردم به‌ویژه کشاورزان امروزه تبدیل به کابوسی بی‌پایان برای مردم بخش «گافر و پارامون» شده است.

جگین رنج‌های فراوانی را برای مردمان منطقه سرحدی و بخش گافر و پارامون رقم‌زده است، به‌گونه‌ای که با هر بار بارندگی راه ارتباطی بسیاری از روستاها به مرکز شهرستان و استان مسدود می‌شود.

با طغیان رودخانه جگین راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستای شهرستان بشاگرد مسدود می‌شود و گاه هفته‌ها طول می‌کشد تا آب رودخانه فروکش کند.

کد خبر 482378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha