سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون یورو برای کنترل ریزگردها اختصاص داده شده است.

ریزگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور در مراسم افتتاح ۶۷ طرح آبخیزداری گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی مدیریت منابع طبیعی است که ۸۵ درصد از وسعت کشور را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع صندوق ملی باید در جایی هزینه شود که کاری ماندگار برای نسل‌های آینده باشد، اظهار کرد: در همین راستا ۱۵۰ میلیون یورو به بحث‌های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص پیدا کرده و در ۱۰۳۳ حوزه آبخیز و ۱۰ هزار نقطه کاری در کشور این پروژه‌ها انجام می‌شود.

سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون یورو نیز جهت کنترل ریزگردها اختصاص داده شده که ۲۰۰ میلیارد تومان برای شمال استان کرمان در نظر گرفته شده است، افزود: تا پایان سال جاری ۴۹۹ پروژه در بخش‌های مختلف منابع طبیعی با هزینه کرد ۵۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

۶۷ طرح آبخیزداری با حضور دکتر شهبازی معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور در شهرستان سیرجان به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

در حوزه آبخیز پلنگی سفلی شهرستان سیرجان ۴ عدد بندسنگ ملاتی و ۶۳ بند خشکه چین با حضور دکتر شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر کل منابع طبیعی و مسئولین محلی به بهره‌برداری رسید.

با انجام این عملیات آبخیزداری ۲۵ درصد از حوزه آبخیز شامل ۲۰۴۵ هکتار تحت پوشش قرار خواهد گرفت ضمن عملیات آبخیزداری انجام شده ۷۸۰ هزار متر مکعب روان آب، مدیریت و فرسایش ۱۴۰۰۰ تن منطقه تحت کنترل قرار می‌گیرد و در حدود ۳۹۰ هزار متر مکعب آب وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

کد خبر 482369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha