رئیس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خدمات این نهاد برای ارتقای سلامت دام رایگان شده‌ است.

دامپزشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل محمدیانی، رئیس شبکه دامپزشکی بوکان در استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این زمینه طرح واکسیناسیون «لمپی‌اسکین» و «بروسلوز» نیز به صورت رایگان در ۲۲ روستای بوکان انجام شده و دامداران با همکاری بخش خصوصی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.  

وی اظهار کرد: اجرای فاز سوم مایه‌کوبی رایگان علیه بیماری تب برفکی، خدمات معاینه و مشاوره رایگان به دامداران و ارائه آموزش‌های بهداشتی و توضیحات کارشناسی به دامداران برای تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری‌های دامی به روستاییان توسط کارشناسان دامپزشکی از دیگر اقدامات اداره دامپزشکی این شهرستان در این ایام است.  

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۶ اکیپ بخش خصوصی و دولتی همکاری دارند، گفت: امیدواریم این امر موجب ارتقای سلامت دام در این منطقه شود.  

مردم بوکان اغلب در کنار کشاورزی به دامپروری نیز اشتغال دارند و نظارت بر مراکز مرتبط با دامداری برای کنترل بیماری‌ها و عملکرد بخش غیردولتی ضروری است.  

در این شهرستان ۱۸۰ هزار دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد؛ در بوکان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دامدار فعال وجود دارد که عمده دامداری‌ها به صورت سنتی است.

کد خبر 482353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha