بنا به اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وزش باد شدید در ۶ استان کشور طی امروز پیش‌بینی شده است و سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت پنج شنبه ۱۷ بهمن به کشور وارد می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بنا به اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی سه‌شنبه ۱۵ بهمن در شمال غرب کشور به ویژه استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد. این وضعیت تا فردا ادامه دارد و علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطق شمالی استان خراسان شمالی نیز بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.

امروز وزش باد شدید نیز برای استان‌های اردبیل، گیلان، قم، شرق سمنان، خراسان شمالی و نیمه شرقی استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و از روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش پراکنده باران و برف و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد رعد و برق رخ می‌دهد.

از روز جمعه بر گستره و میزان بارش افزوده می‌شود. علاوه بر مناطق ذکر شده ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز، شمال شرق و سواحل شمالی کشور نیز متأثر خواهند شد.

همچنین روند افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا جمعه شب و در دیگر مناطق به ویژه نیمه شرقی تا شنبه شب ادامه دارد. امروز و فردا غرب دریای خزر مواج است و فردا از ارتفاع امواج در خلیج فارس کاسته می‌شود.

بنا به این اعلام جوی، آسمان تهران فردا ابری به تدریج صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه نیز صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 482338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha