سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی با نام «ناظران» در مشهد که به همت خیران ساخته شده است آماده بهره‌برداری است.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد سه‌شنبه ۱۵ بهمن همزمان با روز جهانی سرطان گفت: برای ساخت این بیمارستان تخصصی ۲۰۰ تختخوابی که عملیات اجرایی آن از تیرماه سال ۸۴ آغاز شده ۹۵۰ میلیارد ریال توسط خیران هزینه شده است.

اصغر افراسیابی افزود: با اتمام فرآیند تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی این بیمارستان که در مرحله اول ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و همکاری نهادهای مربوطه در اخذ پایان کار ساختمان، این مرکز در اردیبهشت ماه سال آینده آماده پذیرش بیمار خواهد بود.  

وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۹ هزار مترمربع در ۶ طبقه ساخته شده که بزرگترین بیمارستان تخصصی سرطان در شمال شرق کشور به شمار می‌رود. همچنین همه هزینه‌های ساخت و تجهیز این بیمارستان توسط خیران پرداخت شده و بیش از ۸ هزار نیکوکار در عملیات ساخت و تجهیز آن مشارکت داشته‌اند که برخی از آنان تا یک میلیارد ریال در ماه پرداخت کرده‌اند.

افراسیابی بیان کرد: بیمارستان ناظران تکمیل‌کننده فعالیت مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد است. روزانه حدود یک هزار بیمار سرطانی در مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) مشهد، که بزرگترین و مجهزترین مرکز پرتودرمانی کشور با ۶ دستگاه شتاب دهنده است درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرکز درمانی رضا (ع) که از سال ۱۳۸۶ به همت خیران در مشهد  فعالیت دارد، همه مراحل تشخیص و درمان بیماران سرطانی به غیر از جراحی انجام می‌شود، بدین ترتیب بیماران سرطانی در بیمارستان ناظران جراحی شده و برای درمان‌های تکمیلی به مرکز درمانی رضا (ع) ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 482331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha