یک فروند بویینگ ۳۰۰-۷۶۷ متعلق به خطوط هوایی کانادا که شامگاه دوشنبه با ۱۲۸ مسافر از فرودگاه باراخاس مادرید بلند شده بود، ناچار شد دوباره در پایتخت اسپانیا به زمین بنشیند.

فرود اضطراري بويينگ كانادايي در مادريد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، یکی از لاستیک‌های پرواز شماره AC۸۳۷ ایر کانادا اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه باراخاس ترکید و بلادرنگ مشکل به یکی از دو موتور هواپیما منتقل شد. مسافران این پرواز از نزدیک شاهد آتش و دود ناشی از آن بودند و خلبان چاره‌ای نداشت جز اینکه برای فرود اضطراری حدود چهار ساعت با همان حالت در آسمان مادرید بچرخد تا سوخت موجود در باک هواپیما خالی شود.

یکی از مسافران هواپیما که ساکن شهر ونکوور کاناداست، درباره فضای داخل هواپیما پیش از فرود اضطراری به ای‌پی گفت: «آشکار است که همه ما آن بالا در آسمان دچار تنش‌های عصبی شده بودیم اما خلبان با مهارت تمام کار خودش را انجام داد و هواپیما را سالم به زمین نشاند. هنوز هم مسافران اندکی بهت‌زده‌اند و خب خوشحال از اینکه اوضاع امن و آرام است.» یکی دیگر از مسافران پس از فرود آمدن هواپیما چند تصویر از دود و آتش در آسمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

وزیر دفاع اسپانیا پس از آگاه شدن از وضعیت اضطراری بویینگ ۷۶۷ ایر کانادا یک فروند جت جنگنده F۱۸ به آسمان مادرید فرستاد تا از نزدیک میزان آسیب هواپیما را بررسی کند. خودروهای امدادی هم بلافاصله به محل فرود آمدن بویینگ کانادایی اعزام شدند. ایر کانادا با انتشار بیانیه‌ای درباره این حادثه گفت: «یکی از ۱۰ لاستیک هواپیما هنگام بلند شدن ترکید و یکی از موتورها از کار افتاد. بویینگ ۷۶۷ می‌تواند با یک موتور هم کار کند و خلبانان ما برای روبه‌رو شدن با این شرایط آموزش لازم را دیده‌اند.»

شهروندان مادریدی هم تصاویر پرواز غیرعادی بویینگ کانادایی را در ارتفاع بسیار کم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. این دومین حادثه در فرودگاه باراخاس در روز دوشنبه به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه اسپانیا بود. چند ساعت پیش‌تر فرودگاه برای بیش از یک ساعت بسته شد تا گزارش مربوط به دیده شدن پهپادهای مشکوک بررسی و خطر احتمالی رفع شود.

تصویری که در این گزارش می‌بینید، لاستیک ترکیده سمت چپ را نشان می‌دهد که ظاهرا تکه‌هایش پس از جدا شدن به موتور برخورد کرده و آن را از کار انداخته است.

کد خبر 482284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 1
    خداراشکرکه به سلامتی به زمین نشستند