مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این منصفانه نیست که تنها راننده‌های تاکسی را مشمول عدم افزایش نرخ ها و تثبیت نرخ‌ها بدانیم ، حال آن که طیق آخرین آمار ، بانک مرکزی آخرین میزان تورم در سال 1386 را معادل 4/18 درصد اعلام کرده است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جشن پنجاه و دومین سالگرد تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: رانندگان تاکسی نیز شهروند محسوب می‌شوند و بخشی از جامعه هستند و باید قدرت خرید آن‌ها را ثابت نگه داریم و اجازه دهیم که آن‌ها نیز مانند سایر اقشار متناسب با نرخ تورم افزایش مناسب درآمد را داشته باشند و زندگی شان را فقیرانه نکنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: وقتی منابع درآمدی راننده های تاکسی با توجه به نرخ تورم ثابت می‌ماند، درواقع توان خرید آنها کاهش خواهد یافت و زندگی  و معیشت آن ها سخت تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این میان اگر دولت می‌خواهد نرخ کرایه تاکسی‌ها را ثابت نگه دارد باید به نوعی عدم افزایش نرخ‌ها و تاثیرات آن را در زندگی راننده‌ها را جبران کند زیرا یک تاکسی تنها به بنزین نیاز ندارد و تامین قطعات یدکی و تعمیرات، هزینه مسکن، پوشاک و خوراک خانواده نیز جزئی از زندگی رانندگان تاکسی است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان آنکه برروی نرخ کرایه تاکسی ها در سال جدید به طور دقیق کار کارشناسی صورت گرفته است، گفت: اگر نیاز به بررسی مجدد نرخ کرایه تاکسی‌ها باشد این کار در جلسات کمیسیون بودجه شهرداری صورت خواهد گرفت اما در هر صورت اصل بر حفظ حقوق رانندگان و شهروندان است.

پل جمع آوری شده BRT برای سایر تقاطع ها قابل استفاده است

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد جمع آوری پل نیمه کاره BRT گفت: برخلاف آنچه در رسانه ها منتشر شد پل BRT یک پل فلزی از پیش ساخته شده است که امکان استفاده از آن در سایر تقاطع های شهر وجود دارد و به هیچ وجه سرمایه‌ای از دست رفته محسوب نمی شود.

وی افزود: شهرداری تهران و شورای شهر بر غیر همسطح بودن این تقاطع تاکید دارند و با توجه به اینکه خیابان آزادی نماد تاریخ و تمدن ما است و برج آزادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید بهترین گزینه برای غیر همسطح کردن این تقاطع انتخاب شود تا کیفیت چشم انداز این محدوده کاهش نیابد.

مهندس تشکری هاشمی تصریح کرد: امکان ایجاد زیر گذر در این تقاطع در دست بررسی است و در واقع هر کاری که بتوانیم برای حفظ سابقه تاریخی خیابان آزدی و برج آزادی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر آنکه کارهای عمرانی در شهر تهران روالی دارد و براساس آن پیش می‌رویم گفت: هیچ ناهماهنگی بین شهرداری تهران و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر صورت نگرفته است و بخش عمده هزینه احداث پل روگذر که صرف سازه فلزی شده در جای دیگر شهر قابل استفاده است و اگر مجبور شویم تقاطع‌هایی را بالاتر از سطح ایجاد کنیم تنها مطالعات کارشناسی تعیین تکلیف می‌کند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در زیر تقاطع خیابان آزادی و بهبودی خط 2 و 4 مترو تهران واقع شده است اظهار داشت: فضای روی سقف خط 2 مترو تا سطح زمین حدود 5/5 تا 6 متر است و طبعا ساخت زیر گذر در این فضا محدودیت‌هایی را ممکن است داشته باشد به همین دلیل باید پس از کار دقیق کارشناسی در این مورد تصمیم گیری شود و از سازه هایی استفاده کنیم که در حداقل فضای ممکن امکان استفاده از آن وجود دارد.

وی همچنین در مورد خط 4 مترو تهران گفت: خط 4 مترو تهران نیز در حال ساخت در این مسیر است و امکان تغییر طراحی و محاسبات آن وجود ندارد و به همین دلیل تنها مانور ما برروی طراحی علمی سازه و زیر گذر خواهد بود و سنجش امکان احداث زیر گذر در این محدوده نیاز به بررسی بسیار دقیق دارد.

احداث کامل دومین خط اتوبوس تندرو پس از تصویب شورای شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی برآنکه وضعیت دومین خط اتوبوس‌های تندرو چگونه خواهد شد ، گفت: طبق بودجه سال 87 احداث خطوط تندرو باید در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد بنابر این دومین خط اتوبوس‌های تندرو پس از تصویب شورای اسلامی شهر به طور کامل احداث خواهد شد.

وی افزود: با این حال برای آنکه از ظرفیت موجود استفاده کنیم خطوط ویژه اتوبوسرانی در مسیر‌هایی که قابلیت اجرای این طرح را دارند در دست تکمیل و اتصال به یکدیگر قرار دارند تا بتوانیم از آنچه در حال حاضر موجود است بهترین و بیشترین استفاده را ببریم و در صورت تصویب کمیسیون عمران این مسیرها با ارتقای کیفیت به طور کامل به خطوط اتوبوس‌های تندرو تبدیل شوند.

مهندس تشکری هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ورود اتوبوس‌های خارجی به ناوگان حمل و نقل عمومی و اظهار نظرهایی که در مخالفت با ورود این اتوبوس‌ها شده است، گفت: متاسفانه در همه موارد و همه بخش‌ها گاهی اوقات افرادی هستند که به حدودی که در تعاریف شغلی شان نیست ورود می‌کنند اما بهتر است اجازه دهیم طبق قانون موسسه استاندارد و ایمنی فنی و سازمان محیط زیست در مورد ورود این اتوبوس‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: استاندارد این اتوبوس‌ها را باید موسسه استاندارد و ایمنی تایید کند و از نظر زیست محیطی نیز فعالیت اتوبوس‌ها به تایید سازمان محیط زیست برسد حال آنکه این اتوبوس‌ها از بهترین اتوبوس‌های اروپایی‌اند و استاندارد‌های بین‌المللی را دارا هستند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر آنکه این اتوبوس‌ها از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به خودروهایی که در حال حاضر وارد کشور می‌شوند برخورداراند اظهار کرد: این اتوبوس‌ها وقتی استاندارد‌های بین المللی را گذرانده اند به طور حتم استانداردهای داخلی را نیز اخذ می‌کنند اما اگر اشخاصی می‌خواهند سلیقه‌ای برخورد کنند ما وظیفه نداریم که همه سلایق را پاسخگو باشیم و براساس آنچه قانون تعیین کرده عمل می کنیم.

بودجه سال 86 تبصره 13 به طور کل به ما اعلام نشد

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه میزان تعهدات تبصره 13 در سال گذشته محقق شد، گفت: بودجه سال 86 تبصره 13 به طور کل به ما اعلام نشد و تنها کمکی که از محل تبصره 13 در سال 86 به شهرداری تهران داده شد 14 میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیط مترو بود و علی‌رغم تصویب 90 میلیارد تومان برای اعتبار ساخت مترو در سال 86، تنها 55 میلیارد تومان از این اعتبار دریافت شد.

تشکری هاشمی ادامه داد: اعتبارات تبصره 13 منابع خوبی بود برای توسعه حمل و نقل عمومی که این ارقام جزئی در حدی نیست که بگوییم اعتبارات اخذ شده محصول ستاد تبصره 13 در سال گذشته بود اما امیدواریم در چند ماه فرصت باقی مانده سهم توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران از محل اعتبارات سال 86 ستاد تبصره 13 پرداخت شود.

خودروسازان خدمات مناسبی در دوره گارانتی و وارانتی ارائه نمی‌دهند 

معاون حمل و نقل و ترافیک در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آنکه چرا با خودروسازان به دلیل تحویل اتوبوس‌های معیوب برخورد نمی‌شود گفت: اتوبوس‌ها در لحظه تحویل‌گیری سالم هستند ولی متاسفانه با وجود آنکه برای اتوبوس‌ها گارانتی و وارانتی مشخصی بر اساس کیلومتر پیمایش و زمان مشخص شده است اما اتوبوس‌ها به خصوص اتوبوس‌های گاز سوز با مشکلات زیادی مواجه‌اند و خدمات مناسبی در دوره گارانتی و وارانتی به آن‌ها ارایه نمی‌شود.

مهندس تشکری هاشمی تصریح کرد: اتوبوس‌ها به خصوص اتوبوس‌های گاز سوز وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند با توجه به اینکه تکنولوژی اتوبوس‌ها تنها در اختیار خودروسازان است و هیچ بخشی به آن دسترسی ندارد مشکلشان قابل حل نیست و بسیاری از آنها به همین دلیل از رده خدمات‌رسانی خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر آنکه اتوبوس‌ها سرمایه بخش خصوصی است و آنها بنگاه خیریه نیستند اظهار کرد: بخش خصوصی باید از طریق فعالیت اتوبوس‌ها امرار معاش کنند و این وظیفه خودروسازان است که در دوران گارانتی معایب خودروها را به موقع و سریع رفع کنند.

کد خبر 48228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز