ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، رئیس یک منطقه از این کشور را به خاطر شوخی با یکی از زیردستان خود که به سرعت از آن برداشت توهین به مردم روسیه شد را از حزب روسیه واحد و کار اخراج کرد.

شوخي مقامات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماجرا از آنجا آغاز شد که میخاییل ایگناتیف رئیس منطقه چوواشی در بخش مرکزی روسیه موسوم به منطقه ولگا در مراسم اهدای خودروهای جدید به سازمان آتش نشانی منطقه دست به رفتار غیرعادی زد.

وی کلیدها را به گونه ای در اختیار رییس سازمان آتش نشانی قرار داد که وی برای دریافت آن از دستان این مقام عالی رتبه روس باید بالا و پایین می پرید.

فیلم این اقدام به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و بسیاری از روس‌ها که حیوان خانگی دارند را خشمگین کرد چرا که این حرکت از نگاه بسیاری تداعی کننده بازی انسان با سگ و آموزش این حیوان است.

 اگر چه سخنگوی رئیس جمهوری چوواش مدعی شده که هر دو طرف دوستان قدیمی و دیرینه هستند و قصد شوخی با هم را داشتند اما واکنش‌ها همچنان در این رابطه منفی است.

نخست اعلام شد که حزب حاکم روسیه واحد (حزب پوتین) ایگناتیف را اخراج کرده است اما کمی بعد از آن گفته شد پوتین دستور عزل او را هم صادر کرده است و در حکم اخراج او نوشته که دیگر نمی‌توان به این فرد اعتماد کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه نیز دراین باره گفت: پوتین معتقد است که ایگناتیف رفتاری زشت و غیرقابل تحمل داشته است.

وی افزود: رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام کرده است که هرگونه بی احترامی به مردم از طرف مقام‌های حکومتی غیرقابل قبول است و مجازات‌های سختری دارد.

گفتنی است، ایگناتیف چندی پیش نیز در روز مطبوعات روسیه به بلاگرهای منتقد حکومت گفته بود باید شما را مورد اذیت و آزار قرار داد.

به گزارش شبکه اول تلویزیون روسیه، رئیس سابق منطقه چوواش گفته بود که برخی خبرنگاران نمی دانند درباره چه چیز و چه کسی بنویسند و فقط برای آنها کسب درآمد مهم است.    

در سال‌های اخیر چند مقام روس به دلیل بی احترامی به مردم و رفتار ناپسند از مقام خود برکنار شده اند. آخرین مورد از این دست روز ۱۷ آذر ماه سال ۹۷ رخ داد و خانم ناتالیا سوکولووا وزیر کار، اشتغال و مهاجرت دولت محلی استان ساراتف روسیه به دلیل آنکه مدعی شده بود بازنشستگان می توانند با دریافت یک ششم حداقل حقوق در روسیه و خوردن هر روزه ماکارونی امورات خود را بگذرانند، از کار برکنار شد.

کد خبر 482257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha