دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

پلیس لندن نام مهاجم چاقو به دست لندن را که با شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، «سودش امان» ۲۰ ساله اعلام کرد و او را مرتبط با گروه‌های پیکارجوی اسلام‌گرا خواند.

Sudesh Amman

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی امان حدود یک هفته پیش پس از گذراندن نیمی از دوره محکومیتش به خاطر جرائم مربوط تروریسم یک هفته پیش از زندان آزاد شده و زیر نظر پلیس بود.

در حمله این مرد که جلیقه تقلبی انفجاری هم به تن داشت، با چاقو به مردم در بعدازظهر روز یکشنبه ۱۳ بهمن در جنوب لندن سه نفر زخمی شدند که هیچکدام در وضعیت تهدیدکننده حیات نیستند.

اسکاتلند یارد (مقر پلیس کلانشهر لندن) اعلام کرد افسرانش در حال جستجوی آدرس‌های محل سکونت این مرد در جنوب لندن و شهر بیشاپس استورتفورد در هرتفوردشایر انگلستان هستند.

افسران پلیس روز دوشنبه در حال جستجوی متلی در استریتم، محل حادثه چاقو زنی- دیده شدند که به گفته مدیر آن محل سکونت سودش امان بوده است.

حلیمه فراز خان، مادر امان در مصاحبه‌ای گفت که روز پنجشنبه با پسرش دیدار کرده و  به نظرش طبیعی آماده بود. آنها چند ساعت پیش از حمله هم با هم تلفنی صحبت کرده بودند.

پلیس کلانشهر لندن که افسران فرماندهی ضد تروریسم آن تحقیقات در این باره را رهبری می‌کنند، اعلام کرد تا به حال دستگیری در این باره انجام نشده است و بازپرسی در این باره با سرعت ادامه دارد.

صادق خان، شهردار لندن هم گفت  «بالای ۷۰ نفر» محکوم به علت جرائم مربوط به تروریسم آزاد شده‌اند و از دولت خواست اطمینان دهد که این افراد «به درستی مجازات و بازپروری شده‌اند.»

او اگفت که زندان‌ها در واقع مراکز آموزش عقاید افراطی هستند و زندانیان بیش از آنکه بازپروری شوند، آموزش جرم و جنایت می‌بینند.

کد خبر 482249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha