وزیر علوم و تحقیقات کشور چین از مطالعه مقدماتی بروی نسل ششم اینترنت خبر داده و بر این باور است که سرعت نسل بعدی ۸ هزار بار بیشتر از نسل فعلی خواهد بود.

اینترنت نسل 6

به گزارش همشهری انلاین؛ وزیر علوم و تحقیقات کشور چین از مطالعه مقدماتی بروی نسل ششم اینترنت خبر داده و بر این باور است که سرعت نسل بعدی ۸ هزار بار بیشتر از نسل فعلی خواهد بود.

شاید یک مقدار عجیب به نطر برسد ولی در بسیاری از کشورها هنوز امکانات زیرساختی برای استفاده از اینترنت نسل پنجم وجود ندارد ولی محققان از همین الان شروع به تحقیق بر روی نسل ششم اینترنت کرده‌اند.

به گفته یکی از اعضای گروه مطالعه بروی نسل بعدی اینترنت، سرعت دانلود نسل ششم تا ۱ ترابایت بر ثانیه می‌رسد. در حال حاضر بسیاری از محققان بر روی این فناوری دارند کار می‌کنند ولی تا زمانی که نسل ۶ کاملا قابل استفاده باشد احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید. توجه کنید همین اینترنت نسل ۵ که هنوزم در بسیاری از کشورها وجود ندارد از سال ۲۰۰۸ کار بروی توسعه آن شروع شد.

ولی جدا از بحث سرعت، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که چه استفاده‌ای از نسل ۶ باید برد. آیا فقط نسل ششم برای استفاده‌های جنگی و بالستیکی طراحی خواهد شد.

منبع: gsmarena

کد خبر 482156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز