مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۸۴۲ میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند.

سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم از کرمان، حمید شیخ‌اسدی دوشنبه چهاردهم بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: در چهل سال انقلاب خاطرات زیادی در حوزه ایثار و مقاومت ثبت شده و حاصل آن عزت و اقتدار میهن اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام(ره) بود در این مسیر تلاش‌های زیادی کرد و سرانجام در مسیر اسلام به شهادت رسید.

شیخ‌اسدی افزود: با علم اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یک وزارتخانه حساس در کشور است و در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی خبرساز است،  ماموریت‌های بزرگی به وزارتخانه اقتصاد محول شده است که هر کدام به‌تنهایی یک وزارت را می‌طلبد.

وی گفت: در استان‌ها، اداره کل امور اقتصاد و دارایی مسئولیت شورای هماهنگی سازمان‌های مطبوعه وزارت اقتصاد در استان را به عهده دارد، وظیفه ما تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در استان از دیگر وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی است، نظارت بر هزینه‌کرد بودجه را نیز در استان پیگیری می‌کنیم تا اعتبار استان در سرفصل پیش‌بینی شده، هزینه شود.

وی گفت: ۳ هزار میلیارد تومان سهمیه مالیاتی استان در سال ۹۸ بوده ‌که در ده ماهه نخست امسال ۳ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصولی مالیات استان بوده است، یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی درآمد در ده ماهه ابتدای امسال داشته‌ایم.

شیخ‌اسدی عنوان کرد: با بیان اینکه جزو استان‌هایی هستیم که در وصول مالیات در ردیف اول هستیم، مانده سپرده حساب‌های بانکی استان ۳۹۲ میلیارد ریال بوده و مطالبات و معوقات بانک‌های دولتی استان ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: صادرات استان در سال ۹۷ در حوزه گمرکات، ۳۱۷ هزار تن به ارزش ۴۷۹ میلیون دلار بوده و نسبت به سال قبل آن ۵۳ درصد کاهش ارزش دلاری داشته است اما در در ۹ ماهه سال ۹۸ در استان ۲۹۴ هزار تن به ارزش ۵۵۷ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صادرات داشته‌ایم، پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی و خرما بیشترین صادرات ما در استان کرمان بوده است.

وی افزود: در حوزه صنعت بیمه در استان در سال ۹۷ حق بیمه تولیدی استان ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است، در سال ۹۷ خسارت پرداخت شده ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که استان کرمان بعد از استان تهران رتبه دوم حق بیمه تولیدی را داشته است.

شیخ‌اسدی گفت: با عنوان اینکه ۷۹ میلیارد ریال فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی استان کرمان در ۹ ماهه نخست امسال بوده است، جلسات پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری استان به‌صورت منظم و با حضور استاندار کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۸۴۲ میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند، در ۱۰ ماهه سال ۹۸ پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی مجوز گرفته‌اند که ۱۸.۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری این طرح‌هاست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: در سال گذشته مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور ۱۷۵ طرح بوده که استان کرمان ۲۰ طرح را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 482129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha