طرح های عمرانی و ترافیکی کوچک اما با تأثیرگذاری بالا مانند پروژه تعریض خیابان ذوالفقاری در محله های مختلف منطقه ۲ با تصویب کارگروه های تخصصی شش‌گانه شورایاران اجرایی و بخشی از بودجه شهرداری به این موضوع اختصاص می یابد.

بزرگراه یادگار امام

همشهری آنلاین- مریم باقرپور:طی ماه‌های اخیر طرح‌های عمرانی و ترافیکی  مختلفی مانند تعریض خیابان ذوالفقاری در محدوده خیابان‌های شادمان و سیادت، ‌ بهسازی معابر محله نیایش و تعریض بزرگراه یادگار امام(ره) بین ایوانک تا دادمان در منطقه ۲ اجرایی شده است. این طرح ها گرچه چندان بزرگ نبوده اما تأثیر زیادی در کاهش مشکلات محله ها داشته و برخی حتی خواسته ۲۵ ساله شهروندان بوده است که در نهایت اجرایی شد. حالا شهرداری منطقه ۲ با توجه به بازخورد این طرح ها در نظر دارد بخشی از بودجه سال آینده خود را به اجرای طرح های کوچک‌ با تأثیر بالا اختصاص دهد. اما انجام چنین طرح هایی چگونه و با چه شیوه‌ای اجرا می شود؟ شهردار منطقه ۲ در این باره می گوید: «طرح های بزرگی مانند ساخت سینمای تخصصی کودکان و فرآموز، نیروگاه کوچک مقیاس و تصفیه خانه در بوستان نهج البلاغه مرکز فرآموز، ‌ایستگاه مترو ،میدان کتاب و... در منطقه بر اساس پیش بینی و طرح مصوب در حال اجراست که برخی تا پایان سال به بهره برداری می رسد. در این میان در نظر داریم پروژه هایی را هم در نواحی مختلف منطقه تعریف کنیم که خواسته چند ساله ساکنان است اما به دلایل مختلف پیگیری نشده اند، درحالیکه ساکنان به دلیل اجرا نشدنش با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده اند.به عنوان مثال در محله طرشت مشکل ترافیکی به دلیل قرار داشتن 2 مغازه وجود دارد که با حذف این 2 ملک تجاری می توان طرح تعریض میدان طرشت را پس از سالها  اجرا کرد و اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم. »
 

«رسول کشت پور» البته برای اجرای طرح های خرد و تاثیرگذار شرط هایی هم دارد و می گوید: «گرچه شهرداران و معاونان به شکل مداوم در حال گشت زنی در محله ها هستند اما اجرای این طرح ها  نیاز به مشارکت شهروندان و شورایاران  دارد. چون برای اجرای برخی طرح ها همیشه با زور و تبصره های قانون نمی توان کاری را اجرایی کرد. برای رفع برخی مشکلات نیاز است شورایاران به عنوان نمایندگان مردم وارد عرصه شوند و با اهالی به گفت وگو بنشینند. به عنوان مثال در جریان توسعه میدان طرشت، شهرداری می تواند از ماده ۹ قانون توسعه معابر شهرداری استفاده و ملک ها را تخریب کند اما دیدگاه شهرداری زور نیست و معتقدیم با مصالحه مشکل رفع می شود. »

او شرط دوم را تصویب طرح در کارگروه تخصصی شورایاران می داند و می افزاید: «شورایاران بهترین افراد برای معرفی  پروژه های خرد و تاثیر گذار هستند و در صورت پیشنهاد موضوع در جلسه های کارگروه های شورایاران و تصویب آن‌ تلاش خواهیم کرد که این طرح ها را در برنامه های سال آینده قرار دهیم و با اختصاص بودجه اجرایی کنیم. »

شهردار منطقه ۲ درباره اجرای پروژه های محلی در محله های مختلف منطقه و اینکه استقبالی هم از راهکار شهرداری شده یا نه می گوید: «شورایاری محله شهرک غرب پیشنهاد اصلاح هندسی خیابان حسن سیف را مطرح کرده است که پس از بازدید از این مکان مشخص شد این خیابان نیاز به اصلاحات هندسی دارد چون ترافیک ناشی از تردد بالای خودروها گاه به میدان صنعت می کشد و از طرفی با وجود مسجد جامع شهرک غرب خود به خود این خیابان شلوغ است.  یا طرح هایی برای زیباسازی بلوار صادقیه پیشنهاد شده که گرچه چندان بزرگ نیست اما می تواند باعث رونق این محدوده از منطقه ۲ شود. همچنین شورایاری محله دریان نو، پیشنهاد جابجایی مرکز جمع آوری زباله خیابان زنجان شمالی را داده است.» 

کد خبر 482120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha