رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰۴۵ فقره جواز تاسیس در این استان صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۳۹.۵ درصد افزایش دارد.

صنعت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده اظهار کرد: این تعداد جواز تاسیس منجر به حدود ۱۱۶.۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای تاسیس واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی شده که نسبت به سال گذشته در حدود ۱.۱۴ برابر افزایش یافته است.  

وی افزود: با عملیاتی شدن ۱۰۴۵ فقره جواز تاسیس در آذربایجان شرقی برای ۳۴ هزار و ۴۰۲ نفر اشتغال ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱.۱۱ درصد افزایش دارد.  

امین زاده ادامه داد: ۱۴۰ فقره جواز توسعه نیز در استان صادر شده که ۱۱هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و برای ۳ هزار و ۶۶۹ نفر اشتغال ایجاد کرده است.  

وی همچنین اعلام کرد: امسال ۲۵۲ فقره با ۹۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی صادر شده که برای ۳ هزار و ۷۹۸ نفر اشتغال زایی داشته که البته این تعداد در سال گذشته با ۳۱۳ فقره با ۴ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال بوده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین تعداد واحدهای صنعتی استان را ۴ هزار و ۸۵۰ واحد اعلام و اضافه کرد: از این بابت این استان رتبه پنجم کشور را کسب کرده که در واقع ۵.۰۲ درصد واحدهای صنعتی کشور را در اختیار دارد.  

امین زاده ادامه داد: ۴۷۱ هزار و ۳۶۲ نفر در واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی اشتغال دارند که ۶.۵۴ درصد از شاغلان این بخش کشور را شامل می‌شود و بر این اساس ۱۵۰ هزار و ۴۷ میلیارد ریال ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن استان حاصل شده است که در این زمینه رتبه هفتم کشور را دارد.

کد خبر 482103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha