سفیر اندونزی در ایران گفت: امیدوارم در آینده نزدیک ارتباط گیلان با یکی از استان‌های اندونزی در زمینه فرهنگی و تجاری فراهم شود.باید تلاش کنیم با گسترش روابط میان هیأت‌های تجاری ایران و اندونزی به ویژه در زمینه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری با تحریم‌ها مقابله و آنها را شکست دهیم.

دیدار استاندار گیلان با سفیر اندونزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع دوشنبه چهاردهم بهمن در دیدار با «اکتاوینو علیمودین»، سفیر اندونزی در ایران افزود: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان، عضو موثر سازمان همکاری‌های اسلامی، عضو گروه ۲۰ و از بانیان جنبش عدم تعهد و از دوستان جمهوری اسلامی ایران است که در نهادهای بین‌المللی همواره همراه ماست، از گسترش روابط دوستانه ایران و اندونزی بسیار خرسندیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در دولت دکتر روحانی در سال‌های اخیر این روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: با توجه به تحریم آمریکا علیه ایران، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست برای ما بسیار مهم است، در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری بین بانک مرکزی ایران و اندونزی می‌تواند بر گسترش روابط پولی و بانکی نیز موثر باشد.

وی بیان کرد: مسلمان بودن ۹۰ درصد از جمعیت اندونزی جزو مشترکات میان ایران و اندونزی بوده، علاوه بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اشتراکات زیادی در زمینه‌های گردشگری، محیط‌زیست، انرژی‌های پاک، شیلات، مدیریت پسماند، فناوری اطلاعات و تبادل تکنولوژی میان استان گیلان با اندونزی وجود دارد.

استاندار گیلان به روند اجرای پروژه مهم تکمیل راه‌آهن سراسری جنوب - شمال اشاره کرد و افزود: کوتاه شدن فاصله زمانی، کاهش هزینه حمل و نقل، انتقال ۱۰ میلیون تن بار و  ورود بیش از 3 میلیون گردشگر از فواید اتصال  این پروژه است.

زارع ادامه داد: با تکمیل این خط ریلی، دریای عمان و خلیج‌فارس به دریای‌خزر و کاسپین متصل می‌شود که می‌تواند ارتباط بین کشورهای اوراسیا، شرق آسیا و اروپا را تسهیل کند که در تلاشیم تا سال ۲۰۲۱ راه‌آهن به بندر کاسپین برسد.

وی گفت: علاوه بر گسترش روابط مسئولان، مردم دو کشور با سفرهای متقابل می‌توانند سطح روابط را بیش از گذشته تقویت کنند، از حضور آقای علیمودین در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام جهان پهلوان نامجو و درخشش ورزشکاران این کشور در سبک وزن بسیار خرسند شدم و معتقدم ورزش نیز می‌تواند زمینه تقویت روابط را فراهم کند.

سفیر اندونزی: در ایران کاملاً امن هستیم

سفیر اندونزی در ایران نیز گفت: از سفر به استان گیلان خرسندیم، همچنین ارتباط صمیمانه دو کشور و نزدیک بودن دو دولت با یکدیگر وجود دارد و ارتقای سطح روابط مردم دو کشور می‌تواند منجر به گسترش زمینه‌های علمی و فرهنگی شود.

اکتاوینو علیمودین اظهار کرد: حضور تیم اندونزی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام جهان پهلوان نامجو نشانگر این است که ما در ایران کاملاً امن هستیم و از لحاظ سیاسی و امنیتی نیز مشکلی نداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس انجمن دوستی بین ایران و اندونزی یک گیلانی است، ما از طریق بندرانزلی می‌توانیم کالاهای اندونزی را به کشورهای همسود ( CIS ) ارسال کنیم و از این طریق برای انتقال گردشگران نیز بهره‌مند شویم.

سفیر اندونزی در ایران گفت: با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی و مشاهده توانایی بازیکنان ایرانی به ویژه در زمینه دفاع شخصی برای استفاده از تکنیک بازیکنان ایرانی و انتقال تجربیات فنی و حرفه‌ای آنان آمادگی داریم.

وی در این دیدار  گفت: باید تلاش کنیم با گسترش روابط میان هیات‌های تجاری ایران و اندونزی به ویژه در زمینه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری با توجه به اشتراکات آب و هوایی گیلان با اندونزی، با تحریم‌ها مقابله کنیم و آنها را شکست دهیم.

کد خبر 482096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha