مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳ طرح اقتصادی اشتغال‌زا در این استان در بهمن ماه امسال بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

افتتاح طرح

به گزارش همشهری‌آنلاین، ارسلان حسن پور در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این طرح‌ها با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌های اشتغال‌زا که با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده‌است، زمینه اشتغال ۱۷۵ نفر را فراهم می‌کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ مورد از این طرح‌ها بهره‌برداری و یک طرح نیز کلنگ‌زنی است.

حسن پور افزود: در بهمن ماه امسال عملیات اجرایی ساخت یک گلخانه تولید گل رُز هلندی با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی گفت: کارخانه بازیافت خودرو در گچساران، تولید سبدهای پلاستیکی در باشت، ۲ واحد تولیدی پرورش شتر مرغ در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه و اقامتگاه بومگردی در دنا از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زای قابل بهره‌برداری این استان است.

حسن پور گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

حسن پور عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده‌ است.

وی افزود: حمایت از کسب و کارهای کوچک با توجه به زودبازده بودن از برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کارآفرینی است.

براساس آمار میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه دولت قبل بیش از ۳ برابر شده‌ است.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ بوده که در سال ۱۳۹۶ با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

کد خبر 482037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha