رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور از شناسایی و معرفی ۲۱ سایت گردشگری در روستاهای این شهرستان برای میزبانی از رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ خبر داد.

گردشگری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد عظیمی اظهار کرد: گردشگری و خدمات، محور توسعه محسوب می‌شود و میراث فرهنگی کنگاور تلاش می‌کند از ظرفیت‌های این حوزه برای  ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار بهره بگیرد.  

وی گفت: کرمانشاه و کردستان پس از بررسی‌های مکرر از بین ۱۶ استان که درخواست میزبانی اجلاس گردشگری روستایی ۲۰۲۰ را داده بودند، به عنوان میزبان اجلاس جهانی ۲۰۲۰ انتخاب شدند.  

عظیمی با اشاره به اینکه باید قدر این فرصت را دانست، افزود: تاریخ پیشنهادی گردشگری و اکوتوریسم روستایی از سوی وزارت میراث فرهنگی به سازمان گردشگری جهانی ارائه شده است.  

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ آبان سال ۹۹ برای اجرای این رویداد جهانی و استقبال از ۱۶۰ کشور جهان پیشنهاد شده که کنگاور تلاش خود را برای میزبانی شایسته از این رویداد به کار می‌گیرد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور همچنین، اظهار کرد: سراب دهلر کنگاور علاوه بر اینکه یک جاذبه طبیعی، ایستگاه و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است، یک محوطه تاریخی است که بنا برشواهد و مدارک از آثار مهم دوران ساسانی محسوب می‌شود.  

عظیمی در ادامه به تپه گودین اشاره کرد و افزود: این تپه دارای ۷ دوره اصلی فرهنگی و تاریخی بشریت در آن شناسایی شده که بر سر شاهراه کهن ارتباطی قرار دارد و از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شناخته می‌شود.  

وجود ۴ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند نشان از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.  

کد خبر 482034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha