مجتمع قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی صبح امروز دوشنبه ۱۴ بهمن با حضور رئیس قوه قضاییه افتتاح شد.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اقدامی در راستای برخورد با فساد است که رسیدگی به پرونده‌ها را نیز طولانی نخواهد شد. ارتشاء، اختلاس، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی درصورت تحصیل مال توسط مجرم یا دیگری، مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری، تبانی در معاملات دولتی، اخذ پورسانت در معاملات خارجی، تعدیات مأموران دولتی نسبت به دولت، جرائم گمرکی، جرائم مالیاتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی یا دولتی و یا تضییع آن، تحصیل مال از طریق نامشروع و جرائم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران از محورهای اصلی و تخصصی در مجتمع ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی است.

این مجتمع امروز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سومین روز دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه افتتاح شد.

  • شفافیت با شعار نمی‌شود باید در عمل اتفاق بیفتد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم آغاز به کار مجتمع قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی که در مجتمع قضایی امام خمینی آغاز به کار کرد، گفت: شفافیت با شعار نمی‌شود و در عمل باید اتفاق بیفتد. فرایندهای یک حرکت اقتصادی همچون دریافت ارز، واردات کالا و توزیع کالا و ... باید شفاف شود و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از فرارهای مالیاتی را نخواهیم داشت.

کد خبر 481999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    برای اولین قدم کالا هایی که در گمرکات است رادستور ترخیص دهند واز فساد های بعدی جلوگیری کنند بخصوص خودرو های مانده در گمرک وضعیت سازمان خصوصی سازی را درست کنند کار خانه های به مفت فروخته شده را باز پس بگیرند وعوامل ان را محاکمه کنند.