حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت اسلامی در شرایطی که اغلب چهره‌های اصلاح‌طلب و حتی بخش قابل توجهی از اصولگرایان میانه‌رو با نظر منفی شورای نگهبان نسبت به صلاحیت‌شان برای حضور در انتخابات دوم اسفند مواجه شدند در نامه‌ای به رئیس جمهوری، خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره نظارت استصوابی این شورا شد.

حزب اتحاد ملت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، در بخشی از این نامه آمده است: «جناب آقای رئیس‌ جمهوری! حضرتعالی در چند سال اخیر بارها به اصل ۵۹ قانون اساسی استمساک و استدراک کرده‌اید که اشعار می‌دارد «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اِعمال قوه مقننه از راه همه‌‏پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد» و از این اصل به عنوان اصلی بن‌بست‌شکن، راهگشا و فصل‌الخطاب یاد کرده‌اید.

ما به عنوان یکی از احزاب شناخته شده و شناسنامه‌دارِ باورمند به مبانی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، در چهلمین سال تصویب قانون اساسی از جنابعالی تقاضا داریم از طریق ارائه لایحه قانونی با قید فوریت برای انجام «همه‌پرسی» درخصوص «نظریه تفسیری شورای نگهبان از اصل ۹۹ قانون اساسی» و به اصطلاح نظارت استصوابی، اقدام قانونی لازم را کلید بزنید تا بلکه پیش از پایان دوره مجلس دهم گره ۲۸ ساله در سیاست ایران که تالی فاسدهای بسیاری در نظام تقنینی اجرایی و قضایی و نیز عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته است، با رأی فصل‌الخطابی ملت ایران گشوده و زمینه‌ساز آشتی ملی شود.»

کد خبر 481989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha