خروجی بزرگراه شهید باقری به سمت بزرگراه شهید یاسینی در محدوده شهرداری منطقه ۱۳ تعریض و اصلاح هندسی می‌شود.

بزرگراه شهید یاسینی

همشهری آنلاین:پروانه بهرام‌نژاد/ این روزها برای کاهش ترافیک و تردد روان وسایل نقلیه، طرح اصلاح هندسی مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید باقری در خروجی بزرگراه شهید یاسینی درحال اجرا است. «مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به تصویب و تائید طرح اصلاح هندسی تقاطع بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید یاسینی توسط کمیته فنی طرح‌های هندسی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است. »

پیشرفت ۵۰ درصدی

در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجراست. شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «با اجرای این طرح، ظرفیت ترافیکی این بخش از بزرگراه افزایش یافته و از این پس شاهد کاهش ترافیک و تردد روان خودروها خواهیم بود.» او می‌افزاید: «براساس پیش‌بینی‌های انجام شده‏، درصورت نبود مشکل این طرح تا پایان بهمن ماه تکمیل می‌شود.»

بزرگراه‌های شهید باقری و شهید یاسینی از معابر مهم شرق پایتخت محسوب می‌شود که بزرگراه شهید باقری از بزرگراه شهید بابایی آغاز می‌شود و با گذر از مناطق ۴ و ۸ به منطقه ۱۳ می‌رسد و تا بزرگراه شهید یاسینی ادامه دارد. همچنین بزرگراه شهید یاسینی از انتهای بزرگراه شهید بابایی و جاده دماوند آغاز و تا بزرگراه بسیج ابتدای خیابان پیروزی در شرق تهران ادامه دارد. این بزرگراه در مسیر عبوری خود تا بزرگراه شهید باقری و محله تهران‌نو چندین تقاطع دارد.

نصب پل عابر در بزرگراه یاسینی

همچنین در راستای کاهش ترافیک و تصادفات ناشی از تردد عابر پیاده در بزرگراه‌های منطقه ۱۳‏، جانمایی و نصب یک دستگاه پل عابر پیاده در این محل و محدوده شهرداری ناحیه ۴ منطقه  در دستور کار قرارگرفته است. رحمان‌زاده دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های ترافیک شهری و به منظور جلوگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار احتمالی و ایجاد تسهیلات برای تردد ایمن عابران پیاده، این پل عابر پیاده ضمن نیازسنجی صورت گرفته در بزرگراه شهید دوران جانمایی و نصب خواهدشد. »
این پل عابر پیاده جدید در محدوده  شهرک‌های مسکونی زینبیه و شهید مهتدی نصب می‌شود.

کد خبر 481924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha