یک مرد میانسال در یکی دیگر از کشورهای آسیایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. او اولین قربانی این ویروس در خارج از چین است که جان خود را از دست می‌دهد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک مرد ۴۴ ساله روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در فیلیپین در مقابل ویروس مرگبار کرونا تسلیم شد و جان خود را از دست داد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش داده است که این اولین قربانی ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین است و پیش از این هیچ مورد تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس بیرون از چین ثبت نشده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مذکور یکی از شهروندان شهر ووهان استان هوبئی چین بوده که به‌تازگی به فیلیپین بازگشته بود. ووهان مرکز شیوع ویروس کشنده کروناست که چندین هفته است در قرنطینه به سر می‌برد و رفت و آمد دبه آن بسیار محدود است.

طبق گزارش راشاتودی، این مرد فیلیپینی بعد از مشاهده علائمی شبیه به آنفلوآنزا همچون سرفه و گلودرد در بیک بیمارستان محلی بستری شد که در نهایت در مقابل این ویروس دوام نیاورد. این دومین مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین بود که مورد اول نیز از ووهان به فیلیپین بازگشته بود.

فیلیپین روز پنجشنبه هفته گذشته از کشف ابتلای اولین مورد به این ویروس کشنده که یک زن ۳۸ ساله چینی بود، خبر داد که روز ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ماه) از ووهان بازگشته بود.

تعداد کشورهای درگیر با این معضل (غیر از چین) به ۲۶ مورد رسیده که شامل آمریکا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، استرالیا، نپال، ویتنام، هنگ‌کنگ، ماکائو، مالزی، کانادا، کامبوج، سریلانکا، آلمان، امارات عربی متحده، هند، فیلیپین، فنلاند، ایالات متحده، سوئد، ایتالیا، روسیه و اسپانیاست.

کد خبر 481785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha