یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

تعدادی از نیروهای طرحی شرکت آب‌ و فاضلاب استان خوزستان به دلیل آنچه خود وضعیت نامعلوم کاری و کم بودن حقوق عنوان می‌کنند، امروز یکشنبه ۱۳ بهمن دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان این شرکت حاضر شدند.

تجمع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یکی از این کارکنان گفت: نیروهای طرحی در واقع به نیروهایی گفته می‌شود که برای یک قرارداد خاص استخدام میشوند و مجوز پرداخت حقوق آنها نیز برای همان پروژه است.

م. حسونی افزود: درحال حاضر بسیاری از نیروهای این شرکت به صورت طرحی برای وظایف شغلی متفاوت استخدام شدهاند و پرداخت حقوق آنها با مشکل مواجه شده است.

وی بیان کرد: پس از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان دولت مجوز پرداخت حقوق ۱۱۲ نفر از نیروهای طرحی این شرکت از محل اعتبارات دولتی را داد اما مجوزی برای پرداخت حقوق حدود ۵۲۲ نفر از نیروهای طرحی وجود ندارد.

حسونی توضیح داد: بنابر اطلاعات کسب شده هفته گذشته اعتباری به شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اختصاص یافته اما از آنجایی که پروژههای عمرانی که ما مطابق قرارداد آن به‌کارگیری شده ایم، به اتمام رسیده و امکان پرداخت حقوق وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیمی از حقوق مهرماه پرداخت شده و قرار بود معادل یک ماه و نیم دیگر نیز حقوق دریافت کنیم اما تاکنون خبری نشده است.

حسونی گفت: مساله دیگر تفاوت زیاد حقوق ما با نیروهای قرارداد معین است، باوجود اینکه کار انجام شده از سوی ما و نیروهای قرارداد معین یکی است اما شاهد اختلاف درآمد بسیاری هستیم.

وی افزود: در آستانه نوروز قرار داریم و نگرانی ها برای پرداخت با تاخیر حقوق کارکنان افزایش یافته است از مسئولان درخواست داریم که به دغدغههای این کارکنان توجه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در این مورد پاسخ داد: خواسته کارکنان طرحی این شرکت پرداخت حقوق معوق و روشن شدن وضعیت کاری است.

عادل حرباوی افزود: حدود ۶۳۰ نیروی طرحی در شرکت آبفار خوزستان وجود دارد که فقط برای پرداخت حقوق ۱۱۲ نفر مجوز داریم و برای پرداخت حقوق ۵۱۸ نفر دیگر مجوزی صادر نشده است، در صورت پرداخت حقوق اداره بازرسی و دیوان محاسبات به دلیل پرداخت حقوق از وجوهات دولت ایراد قانونی میگیرند.

وی بیان کرد: در حال حاضر معادل یک ماه و نیم حقوق این کارکنان آماده پرداخت است اما درحال پیگیری برای گرفتن مجوز پرداخت حقوق هستیم.

حرباوی اضافه کرد: این مساله از طریق استاندار و مدیرکل امور دارایی درحال پیگیری است و قرار شد در شورای تامین استان مطرح شود تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه مجوز پرداخت حقوق آنها صادر شود.

وی توضیح داد: هیچ کدام از این نیروهای طرحی تعدیل نیرو نمی شوند بلکه به دنبال ارتقای شغلی آنها هستیم تا وضعیتشان مشخص شود.

کد خبر 481783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha