رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ۵۹۱ زن که مورد خشونت خانگی واقع شده بودند، در خانه‌های امن پذیرش شدند، از تلاش این سازمان برای حفظ جان آنها خبر داد.

خشونت علیه زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود علیگو رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ در ۶ ماه نخست امسال ۵۹۱ زن خشونت‌دیده از نوع خشونت خانگی در مراکز شبانه‌روزی موسوم به «خانه امن» سازمان بهزیستی پذیرش شده‌اند.

وی افزود:‌ خشونت خانگی علیه زنان بیشتر از نوع ضرب و شتم است و از سوی دیگر کودکی که شـاهد ضرب و شتم مادر خـود باشد، یک نوع جدی آزار روانی و از مصادیق کودک‌آزاری است.

وی بیان کرد: ۱۴۲۱ زن را در مراکز غیردولتی پذیرش کرده‌ایم و ۲۰ مرکز غیردولتی برای پذیرش زنان خشونت‌دیده فعالیت دارند که تلاش می‌کنیم تعداد آنها بیشتر شود اما پول نداریم.

رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین ۸ مرکز دولتی برای پذیرش زنان خشونت‌دیده فعالیت دارند که تلاش می‌کنیم غیردولتی شوند اما کسی نمی‌پذیرد.

علیگو یادآور شد: زنان خشونت‌دیده حداکثر ۶ ماه در خانه‌های امن زندگی می‌کنند که تلاش اول در خانه‌های امن، بازگشت زنان به کانون خانواده است اما گاهی جان مهم‌تر است.

کد خبر 481751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha