شهردار منطقه ۲ تهران از اجرای فاز نخست عملیات شناسایی و تخریب واحدهای غیرمجاز ساخته‌شده در محله اسلام‌آباد جنوبی (نیایش) با هدف جلوگیری از زمین‌خواری خبر داد.

ساماندهي رود دره اوين

به گزارش همشهری آنلاین، رسول کشت‌پور شهردار منطقه ۲ تهران در این باره گفت: رود دره اوین و محله اسلام‌آباد از جمله مناطقی هستند که از سالیان قبل، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آنها صورت گرفته است و گروهی از مردم در آلونک‌ها و واحدهای مسکونی غیرمجاز ایجادشده در آن زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی محله اسلام‌آباد به منظور جلوگیری از گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری در حاشیه روددره‌های این منطقه به اجرا گذاشته شد، افزود: در این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و تطابق نقشه فعلی ساخت‌وسازهای این محله با نقشه هوایی موجود سال‌های گذشته، نسبت به تخریب ساخت‌وسازهای جدید غیرمجاز تصمیم‌گیری و طی اقدامی با اعزام ۶ اکیپ و تمامی ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز اقدام شد.

شهردار منطقه ۲ تهران با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح علاوه بر گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری، جلوگیری از گسترس آسیب‌های اجتماعی، حفاظت و توسعه فضای سبز، ساماندهی و ارتقاء کیفیت زیست در این محله است، اظهار کرد: در این طرح با اعزام تمامی ادوات و ماشین‌آلات مورد نیاز نسبت به تخریب کپرها و آلونک‌ها و چادرهای غیرمجاز اقدام شد و با پاکسازی محل نسبت به رنگ‌آمیزی دیواره‌ها، جداول و علائم ترافیکی موجود اقدام شد.

رسول کشت‌پور با اشاره به اینکه مردم محله اسلام‌آباد پتانسیل و آمادگی لازم جهت مشارکت در بهبود وضعیت این محله را دارند، ادامه داد: با مدیریت صحیح و نظارت بر حفظ و نگهداری وضع موجود نسبت به ساماندهی اسکان غیررسمی در این محله اقدام می‌شود و وضعیت زندگی در این محله بیش از پیش بهبود پیدا می‌کند.

بر طبق گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، رسول کشت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از جمله راهکارهای برخی افراد سودجو این است که با کاشت چند اصله درخت در اراضی طبیعی، احداث کپر و چادر و آلونک به منظور اثبات مالکیت خود بر آن اراضی اقدام می‌کنند و سپس با تقسیم و تکه تکه کردن آن زمین‌ها در قالب واحدهای کوچکتر به متقاضیان، به منابع و زیستگاه‌های طبیعی تعرض می‌کنند.

کد خبر 481645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha