استاندار کردستان گفت: شرایط خوبی بر تالاب زریبار مریوان حاکم نیست و می‌طلبد دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، کاری کنند که این دریاچه زیبا و طبیعی دچار بحران نشود.

همایش

به گزارش هشمهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در همایش روز جهانی تالاب‌ها و به مناسبت ثبت جهانی تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر اظهار کرد: امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست همانگونه که تا حدودی مشکلات دریاچه ارومیه را بهبود داد، برای حفظ تالاب زریبار همه تلاش خود را به کار گیرد.  

وی گفت: تالاب زریبار از اهمیت زیادی نزد مردم کردستان و کُردها برخوردار است، این دریاچه سرمایه ملی است و همه وظیفه داریم برای حفظ آن گام برداریم و از تعرض و آسیب به آن اجتناب کنیم.  

استاندار کردستان افزود: هیچگاه راضی نبوده‌ایم محیط سالم را از مردم سلب کنیم و همواره در دوره مدیریتم تلاش خود را به‌کار گرفتم تا در اجرای پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی آسیبی به محیط زیست استان وارد نشود.  

مرادنیا به اهمیت دریاچه زریبار از لحاظ اشتغال و درآمد برای مردم منطقه اشاره کرد و گفت: پیشتر مسئولیت واحدی بر دریاچه زریبار وجود نداشت و تعرض‌های زیادی به آن صورت می‌گرفت اما براساس مصوبه سال ۹۴ شورای برنامهریزی، مدیریت واحد آن به اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان واگذار شود.  

وی این واگذاری و مدیریت واحد را کاری مهم و ارزشمند دانست و تاکید کرد: هر دستگاهی قصد انجام پروژه‌ای در تالاب زریبار دارد، باید تحت نظر و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آن را انجام داده و با موفقیت آنها اجرایی کند.  

استاندار کردستان گفت: همه باید مقید باشیم حقوق حیوانان و وحوش را رعایت کنیم، در کردستان با وجود پایین بودن شاخص‌های توسعه تلاش شده در کنار پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی، بحث محیط زیستی آنها نیز تعریف شود.

کد خبر 481619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha