مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۵۳۷ پروژه با مبلغ هزینه شده یا اعتبار مورد نیاز به میزان ۴۱۷ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

گازرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمود هاشمی در نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: در سال گذشته عملکرد خوبی در بخش گازرسانی به روستاها داشتیم و در این سال ۲۰۰ روستا به شبکه گازرسانی متصل شد. همچنین در ۱۱ سال گذشته در مجموع به ۲۹۰ روستا گازرسانی شده است، افزود: عملکرد ۷ برابر متوسط سال‌های گذشته بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته ۴۹۱ واحد صنعتی گازرسانی شده است.   این در حالی است که در ۱۱ سال گذشته ۵۰۰ واحد صنعتی گازرسانی شده بود که در این بخش نیز عملکرد ۱۱ برابر متوسط سال‌های گذشته بود.

هاشمی بیان کرد: در ایام دهه فجر گازرسانی به ۲۰۵ روستا را با هزینه اجرایی بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۸۳ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی با هزینه اجرایی بیش از ۲۰ میلیارد تومان گازدار می‌شوند و ۳۸۸ پروژه را با هزینه ۱۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت:عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۴ روستا در سطح استان با اعتبار مورد نیاز ۱۷۲ میلیارد تومان  و عملیات اجرایی ساخت خط انتقال دیهوک به طول ۶۹ کیلومتر از محل بشرویه با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: عملیات اجرایی رینگ خطوط تعذیه در استان برای تقویت و پایداری شبکه با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و در حوزه ساختمانی و پدافندی نیز با اعتبار ۶ میلیارد تومان عملیات خواهیم داشت.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۴۹ پروژه با اعتبار ۲۴۹ میلیارد تومان آعاز خواهد شد. در بیرجند گازرسانی به ۳۲ روستا با هزینه ۱۰ میلیارد تومان و گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: عملیات اجرایی ۲۱ روستای بیرجند با پیشبینی اعتبار مورد نیاز حدود ۹ میلیارد تومان آغاز خواهد شد و در شهرستان نهبندان نیز گازرسانی به ۲۸ روستا و ۳۰ واحد صنعتی با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

هاشمی افزود: گازرسانی به ۳۳ روستا با پیشبینی اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ زنی شد و در شهرستان سربیشه نیز در ۴۴ روستا از نعمت گاز طبیعی بهرهمند خواهند شد و ۲۳ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی نیز در این شهرستان با هرینه اجرایی یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گازدار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش کلنگ زنی نیز ۱۰ روستا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. در حوزه خوسف نیز ۴۵ روستا در دهه فجر با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و ۱۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی با هزینه ۷۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در شهرستان درمیان ۳ روستا با هزینه اجرایی یک و نیم میلیارد تومان بهره‌مند خواهند شد و ۲۳ واحد صنعتی نیز با هزینه حدود ۲ میلیارد تومان بهره‌مند خواهند شد.

هاشمی اظهار کرد: در شهرستان سرایان ۵ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان گازدار شدند و ۳ روستا نیز عملیات اجرایی آن با هزینه ۵۰ میلیارد تومان آعاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در شهرستان زیرکوه ۲۴ روستا با هزینه ۳۲ میلیارد تومان و  ۲ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی نیز با هزینه ۶۳۰ میلیون تومان گازدار شدند. در بخش کلنگ زنی نیز عملیات گازررسانی به ۱۸ روستا را با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان آغاز خواهیم کرد. در شهرستان فردوس ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گازدار خواهند شد و در بخش کلنگ زنی نیز ۵ روستا با اعتبار ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در قاینات گازرسانی به ۲ روستا با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ۲۶ واحد صنعتی با هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید. در شهرستان طبس گازرسانی به ۱۳ روستا با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۴ واحد صنعتی با اعتبار یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در بشرویه نیز ۲۵۰ میلیون تومان برای ۴ واحد صنعتی هزینه شده و عملیات اجرایی به ۴ روستا با اعتبار ۶ میلیارد تومان آغاز خواهد شد. در سال‌های آینده در بحث شهری توسعه گازرسانی و زیرساخت‌های شهری را خواهیم داشت. همچنین درصد خانوار روستایی در پایان سال جاری به ۷۷ درصد خواهد رسید و فقط در سال جاری ۱۷ درصد افزایش خانوار روستایی زیر پوشش داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که زیرساخت‌های گازرسانی در پی بروز حوادث طبیعی چون سیل آسیب نبیند و گاز هیچ خانه‌ای قطع نشود.

هاشمیاضافه کرد: سامانه ۱۹۴ برای توسعه خدمات رسانی به مردم مستقر شده و سعی کرده‌ایم خدمات را به داخل روستاها ببریم.

کد خبر 481596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha