یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

مسئولان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با کاشت درختچه‌های «لگستروم» در چهارراه ولیعصر(عج) زیبایی از دست رفته را به این چهارراه پر تردد پایتخت باز گرداند.

گلدان های چهارراه ولیعصر

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: نصب گلدان‌های بزرگ چوبی چند روزی است که چشم رهگذاران چهارراه ولیعصر(عج) را نوازش می‌دهد. چهارراهی که سالهای گذشته با نرده‌های آبی و طوسی محصور و با اعتراض و گلایه شهروندان به ویژه توانیابان مواجه شد.
برچیده شدن نرده‌ها به چالش میان مسئولان راهور و مدیران شهری منجر شد تا اینکه قرار دادن گلدان‌های بزرگ به جای نرده، به عنوان یک راهکار،  مورد استقبال قرار گرفت.
«علیمحمد مختاری»، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها در آخرین اظهار نظرش می‌گوید: «نرده‌های چهارراه ولیعصر(عج) علاوه بر ایجاد اغتشاش بصری، مردم با پرش از روی آنها دچار آسیب می‌شدند. بنابراین جمع آوری آنها لازم و ضروری بود و برای این کار تصمیم گرفتیم از گلدان استفاده کنیم.»
به گفته «محسن مجدآبادی»، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ این کار با مشارکت این شهرداری انجام می‌شود: «گلدان‌ها چوبی هستند و در آنها درختچه‌های «لگستروم» کاشته شده و کف آنها با گل‌های بنفشه پوشیده می‌شود. در واقع این طرح زیبایی چهارراه ولیعصر(عج) را چند برابر می‌کند.»
درختچه لگستروم، گیاه مقاوم، لوکس و زیبا است که به محیط پیرامونش زیبایی و جلو ویژهای می‌دهد. به همین دلیل برای ایجاد زیبایی بصری در چهارراه ولیعصر(عج) که معبر مهم و پرتردد کلان شهر تهران محسوب می‌شود، استفاده شده است.
نصب گلدان‌ها در ضلع‌های جنوب غربی و شمال شرقی به پایان رسیده است و به زودی ۲ ضلع دیگر هم با این گلدان‌ها آراسته می‌شوند.
مردم چه می گویند؟
قرار دادن گلدان یا باکس‌های بزرگ چوبی به جای نرده‌های فلزی در چهارراه ولیعصر(عج) با واکنش‌های متفاوتی از سوی شهروندان مواجه شده است.
«مینو رضوانی»، دانشجوی رشته معماری که به قول خودش مدام در چهارراه ولیعصر(عج) تردد می‌کند، درباره نصب گلدان‌های بزرگ می‌گوید: «گلدان‌های بزرگ با درختچه‌های بلند در واقع همان طرح دیوار سبز است که در برخی از نقاط، دید رهگذاران را به اصطلاح کور می‌کند. اما تماشای آنها بهتر از نرده‌های فلزی بی روح است.»
«امید رحمان فر»، در خیابان انقلاب اغذیه فروشی دارد و با ابراز رضایت از قرار دادن گلدان‌ها می‌گوید: «درختچه‌ها، چهارراه ولیعصر(عج) را سبز کرده‌اند و نمای زیبایی به وجود آمده است. امیدوارم رسیدگی به گلدان‌ها تداوم داشته باشد و پس از مدتی شاهد خشک شدن آنها نباشیم.»
 

کد خبر 481570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha