استاندار سمنان گفت: ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

دهه فجر

علیرضا آشناگر در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان در سالن اجتماعات امامزاده یحیی (ع) این شهر افزود: ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای افتتاح و کلنگ زنی ۷۱۲ طرح هزینه و پیش‌بینی‌ شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۱۲ طرح آماده افتتاح و کلنگ زنی استان سمنان به مناسبت دهه فجر ۶۱۰ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۰۲ طرح با پیش‌بینی ۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: ۵۲ طرح سرمایه‌گذاری بااعتبار ۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان سمنان افتتاح و ۳ طرح سرمایه‌گذاری بااعتبار یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

آشناگر ادامه داد: ۱۵۸ داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ نفر انصراف دادند و ۲ نفر رد صلاحیت شدند.

وی بیان کرد: صلاحیت ۹۰ داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان رد شد یا احراز نشد که بر اساس این آمار ۳۷. ۱ درصد داوطلبان تایید صلاحیت و ۶۲. ۹ درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند.

استاندار سمنان اضافه کرد: انتخابات نماد اعتماد، تعلق‌خاطر، محبوبیت و مشروعیت نظام است و شکوه حضور مردم پای صندوق‌های رأی انتخاباتی دشمن‌شکن را رقم می‌زند.

آشناگر بیان کرد: حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی هدف دولت است و ملاک برای مسئولان در برگزاری انتخابات قانون است، داور نهایی برای انتخابات مردم هستند و باید اجازه داد مردم داوطلب اصلح را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: آرای مردم حق‌الناس است و همه باید از آن مراقبت کنند.

استاندار سمنان گفت: فضای رقابتی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری است، حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار کشور را نشان می‌دهد.

آشناگر تأکید کرد: رسانه‌ها استفاده از حق تعیین سرنوشت در اداره کشور و وضعیت حساس کشور را به مردم گوشزد کنند تا مردم بدانند چه نقش مهمی در اقتدار و توسعه کشور دارند.

وی اظهار کرد: دشمن درصدد است آرمان ملت مانند عزت‌خواهی، سربلندی و اقتدار را مورد هجمه قرار دهد و حضور پرشور در انتخابات کوبنده دشمن است.

انتقال آب خزر در دست پیگیری

استاندار سمنان گفت: برای انتقال آب خزر به استان سمنان کارهای مطالعاتی انجام‌شده و روند پیگیری مطلوب است.

آشناگر ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال طرح انتقال آب خزر به استان سمنان هزینه دارد و اعتبار مورد نیاز باید از سوی بخش خصوصی تأمین شود.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه تأمین آب وضعیت مطلوبی ندارد و اکنون بیش از ۷۷ درصد منابع آب زیرزمینی استان برداشت می‌شود که بیش از میانگین کشور است.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در اقتصاد و اشتغال نقش فرا منطقه‌ای دارد، تأمین آب برای استان در اولویت قرار دارد.

آشناگر گفت: طرح سد فینسک از دیگر طرح‌های استان سمنان برای تأمین آب است که پیگیری می‌شود.

کد خبر 481536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha