شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی از بالا رفتن قیمت نان از شنبه ۱۲ بهمن در استان خبر داد.

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا فیروزه گفت: قیمت نان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: قیمت یارانه‌ای نان بربری ماشینی، بربری سنتی و تنوری خراسانی با وزن ۴۵۰ گرم به ۶۰۰ تومان و نان سنگک با وزن ۴۷۰ گرم به ۷۵۰ تومان رسیده است. علاوه بر آن قیمت آزادپز نان تنوری اسفراینی با وزن ۳۶۵ گرم ۷۰۰ تومان، نان بربری ماشینی با وزن ۴۵۰ گرم ۸۰۰ تومان و نان سنگک با وزن ۴۷۰ گرم به ۱۱۰۰ تومان رسید.

پیش از آن معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی اظهار کرده بود: میزان مصرف آرد توسط مردم خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است.

علی تمدنی در پاسخ به این سوال که چرا میزان مصرف آرد در این استان بیش از میانگین کشوری است؟ اظهار کرد: الگوی مصرف یکی از علل تأثیر گذار بر این امر است.

وی افزود: مردم خراسان شمالی نسبت به مردم سایر استان‌ها بیشتر نان مصرف می‌کنند و به اصطلاح نان خورتر هستند.

تمدنی ثانی ادامه داد: تمایل مردم به مصرف نان در سایر استان بیشتر به نان‌های برشته است، این درحالی است که مردم خراسان شمالی تمایل دارند تا نان‌های ضخیم و ملایم مصرف کنند و همین امر سبب شده تا نان‌های بربری پخته شده در این استان از حجم زیادی برخوردار باشد.

به گفته وی وزن چانه خمیر در این استان سنگین‌تر گرفته می‌شود تا نان ضخیم و ملایم‌تر پخته شود.

این مسئول اظهار کرد: بالا بودن دور ریز نان از دیگر عوامل تأثیر گذار بر این امر نیز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجایی‌ که خراسان شمالی در مسیر حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد و سالانه تعداد زیادی مسافر از این استان عبور می‌کنند این امر نیز بر افزایش مصرف نان در این استان اثر گذار بوده است.

کد خبر 481509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha