شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید در جهان به ۹۸۰۰ مورد رسید که اغلب آنها و همه ۲۱۴ مورد مرگ ناشی از آنها به چین مربوط می‌شود. در همین حال تایلند که یکی از مقاصد محبوب گردشگران چینی است، نخستین سرایت محلی ویروس را به یک راننده تاکسی گزارش کرد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ۹۶۹۲ مورد عفونت با کوروناویروس در سرزمین اصلی چین رخ داده است. به علاوه ۱۲ مورد عفونت که در هنگ‌ کنگ و پنج مورد عفونت در ماکائو قلمروهای وابسته چین شناسایی شده‌اند. اغلب ۲۱۳ مورد مرگ ناشی از ویروس نیز در ایالت هوبئی در مرکز چین گزارش شده است که برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر این نوع جدید کوروناویروس در آن شناسایی شد.

۲۱ کشور دیگر هم موارد عفوت با کوروناویروس جدید را گزارش کرده‌اند که تایلند با ۱۹ مورد، سنگاپور با ۱۶ مورد و ژاپن با ۱۴ مورد در راس آنها قرار می‌گیرند

چند کشور خارج از چین انتقال محلی انسان به انسان کوروناویروس جدید را شناسایی کرده‌اند، از جمله آلمان و آمریکا، ژاپن و کره جنوبی.

  • گزارش سرایت انسان به انسان ویروس در تایلند

آخرین کشوری ک سرایت انسان به انسان ویروس را گزارش داده است، تایلند است که روز جمعه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) نخستین مورد انتقال انسان به انسان کوروناویروس در داخل این کشور را گزارش کرد.

روزنامه بانکوک پست نوشت به نقل از مقامات بهداشتی کشور نوشت فرد مبتلا یک راننده تاکسی تایلندی است که سابقه سفر به چین را ندارد و احتمالا از یک مسافر چینی بیمار ویروس را گرفته است.

موارد قبلی عفونت گزارش شده در تایلند یا مربوط به گردشگران چینی بود یا تایلندی‌هایی که به چین رفته بودند.

این راننده تاکسی یکی از پنج مورد ثابت‌شده جدید عفونت با کوروناویروس است که روز جمعه در تایلند گزارش شد. چهار نفر دیگر شهروندان چین هستند.

مقامات بهداشتی تایلند جمعه صبح اعلام کردند که دو راننده تاکسی که گردشگران چینی را سوار کرده بودند، بعدا بیمار شدند و دو روز بعد به دنبال درمان رفتند.

گردشگران چینی پیش از اینکه دولت چین سفرهای شهروندانش را ممنوع کند، به تایلند سفر کرده بودند

  • چهار کشور یگر نخستین موارد بیماری را گزارش می‌کنند

روسیه، بریتانیا، سوئد و ایتالیا روز جمعه ۱۰ بهمن نخستین موارد عفونت کوروناویروس را گزارش کردند. 

ایتالیا پس از شناسایی دو مورد عفونت با کوروناویروس در دو گردشگر چینی وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

کد خبر 481450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha