نوواک جوکوویچ و دومینیک تیم دیدار نهایی نخستین گرند اسلم تنیس سال ۲۰۲۰ را روز یکشنبه در راد لیور آره‌نا در ملبورن استرالیا برگزار می‌کنند.

راجر فدرر در نيمه‌نهايي تنيس اوپن استراليا

به گزارش همشهری آنلاین، دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا چند دقیقه پیش به پایان رسید و تیم اتریشی توانست با نتیجه سه بر یک بر رقیب آلمانی خود پیروز شود. الکساندر زورف دست اول را ۳-۶ برد اما در سه دست بعد به ترتیب با نتایج ۶-۴، ۷-۶ و ۷-۶ باخت. به این ترتیب تیم ۲۶ ساله در بازی پایانی با جوکوویچ بازی می‌کند که روز پنجشنبه در سه دست پیاپی راجر فدرر را برد و به فینال رسید.

فدرر ۳۸ ساله که در بازی مرحله یک‌چهارم برابر تنیس سندگرن آمریکایی با آسیب‌دیدگی کشیدگی عضله ران مواجه شده بود، در بازی برابر جوکوویچ ۳۲ ساله پس از همان دست اول تا آستانه کناره‌گیری پیش رفت. اگر راجر بازی را نیمه‌کاره رها می‌کرد، نخستین بار در ۲۲ سال حضور در دنیای حرفه‌ای تنیس بود که یک بازی را به پایان نمی‌رساند اما او تا آخر در زمین ماند و سرانجام در سه دست به رقیب قدیمی خود باخت.

نابغه سوئیسی از ۱۹۹۸ تا امروز در ۱۵۱۳ بازی به زمین رفته و هیچ‌کدام را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست نداده است. از این رو،‌ کنار کشیدن از بازی نیمه‌نهایی برابر نوله می‌توانست یک رکورد بد در کارنامه‌اش باشد. راجر پیش از بازی با گروه پزشکی و مربیان خود مشورت کرد و حتی به توصیه آنها کم مانده بود پس از باخت در دست اول به کار ادامه ندهد اما در زمین ماند و این نکته‌ای بود که از چشم جوکوویچ هم دور نماند.

نوواک پس از رسیدن به بازی نهایی لب به تحسین از رقیب قدیمی خود گشود و گفت: «آشکار بود که او آسیب دیده و در بهترین شکل خود یا حتی نزدیک به آن نیست. می‌خواهم به راجر ادای احترام کنم به خاطر حضور در زمین مسابقه.»

جوکوویچ که مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیاست، روز یکشنبه برابر تیم قرار می‌گیرد تا قهرمانی شماره ۱۷ خود را در گرند اسلم‌ها جشن بگیرد. تنیسور اتریشی هرگز قهرمان گرند اسلم نشده و فقط دو بار به فینال رولان گاروس رسیده است.

کد خبر 481440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha