سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در واکنش به حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن، نیروهای این کشور تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه «جازان» در جنوب غربی عربستان مشرف به دریای سرخ و دو فرودگاه «ابها» و «جازان» را هدف قرار دادند.

شركت آرامكو

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت:  «یحیی سریع»  با صدور بیانیه‌ای گفت: در واکنش به حملات هوایی دشمن، یگان موشکی ارتش یمن چند عملیات بی‌سابقه علیه مواضع عربستان انجام دادند.

این بیانیه افزود: نیروهای یمنی با تعداد زیادی موشک و پهپاد، تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه جازان، دو فرودگاه ابها و جازان و پایگاه نظامی «خمیس مشیط» و سایر «اهداف حساس و حیاتی» را در عمق سعودی هدف قرار دادند.

شهریور ماه امسال نیز تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه «بقیق» عربستان هدف حملات موشکی یمن قرار گرفته بود.

فارس نیز نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد که شرکت «آرامکو» از اظهار نظر درباره گزارش‌های منتشرشده مبنی بر حمله به تأسیسات این شرکت خودداری کرده است. 

کد خبر 481269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    0 0
    الله اکبر
  • سعید IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    0 0
    عربستان به وسیله همین نفت به یمن حمله می کند چه طور نفت می فروشد و پولش رو که به دست می اورد با اون پول اسلحه از امریکا و انگلیس وارد می کند و با همان اسلحه ها مردم بی گناه یمن رو می کشد اگر همه تاسیسات نفتی عربستان نابود شود خیلی خیلی ضربه بزرگی به عربستان وارد شده .
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    0 0
    انتقام این همه سال نکبت وبدبختی که زیر سر این‌است