استاندار گلستان گفت:با توجه به موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در استان، آمادگی حضور سرمایه‌گذاران بنگلادشی در بندرخواجه نفس و همچنین ظرفیت‌های گردشگری در گلستان را داریم.

دیدار استاندار گلستان با سفرای بنگلادش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در دیدار با اعظم سارکار، سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به دلیل سابقه فعالیت در سازمان بنادر و همچنین ظرفیت‌های گلستان، تلاش دارم هر چه زودتر در منطقه خواجه نفس بندر ایجاد کنیم و البته از حضور سرمایه‌گذاران بنگلادشی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس توافق با وزیر راه و شهرسازی، بخش دولتی به عنوان فراهم کننده زیرساخت در بندر خواجه نفس همکاری خواهد داشت و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ۲ کشور استقبال می‌کند.

استاندار گلستان گفت: تلاش داریم در سال‌های آینده خواجه نفس را به بندر تخصصی چوب و غلات در شمال کشور تبدیل کنیم.

حق شناس گفت: هزینه ایجاد یک بندر در جنوب کشور ۱۰ برابر شمال کشور است و ما در خواجه نفس می‌توانیم با ایجاد عمق ۳ تا ۴ متری شرایط پهلوگیری کشتی‌ها را فراهم کنیم اما در جنوب باید این عمق ۱۲ تا ۱۳ متر باشد.

همچنین در این دیدار سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با اشاره به تشابهات گلستان با بنگلادش، علی‌رغم علاقه‌مندی بخش خصوصی خواهان حمایت‌های بخش دولتی ایران از سرمایه‌گذاران هستیم.

اعظم سارکار گفت: این سرمایه‌گذاران نزدیک به ۲۰ سال است که در ایران فعالیت دارند و با آگاهی از ظرفیت‌ها و شرایط سرمایه‌گذاری به گلستان آمده‌اند و امیدواریم این روابط بتواند زمینه همکاری مشترک را فراهم آورد.

کد خبر 481117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha