سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال همزمان با دهه فجر یک هزار و یک فقره طرح کشاورزی با یک هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال سرمایه گذاری در این استان افتتاح می‌شود.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خالد جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان این طرح‌ها در ۵ بخش تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی و تعاون روستایی است، اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۸۲۵ شغل جدید ایجاد شده و یک هزار و ۳۷۴ شغل نیز تثبیت می‌شود.  

وی اضافه کرد: بخش تولیدات دامی با ۸۲۷ طرح و سرمایه گذاری ۸۷۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال با یک هزار و ۲۶۶ شغل جدید و ۷۷۸ تثبیت شغل بیشترین تعداد را از مجموع طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال دارد.  

جعفری بیان کرد: این تعداد طرح در شرایط تحریمی اجرا شده است، یک هزار و یک طرح اجرا شده امسال برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع دولتی در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی اجرا شده است.  

وی افزود: یک هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال سرمایه گذاری امسال بخش کشاورزی استان شامل ۶۷۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال آورده متقاضی، ۸۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال اعتبار بخش دولتی و ۷۲۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال تسهیلات بانکی است.  

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.  

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای ۳ میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود ۵ میلیون تُن برساند.

کد خبر 481022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha