مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد از سد تهم پر شده است و این سد در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد آب داشت.  

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف رضاپور، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان به حجم سدها در بازه زمانی اول مهر تا ۳۰ دی‌ماه امسال، اشاره کرد و گفت:  در ۴  ماه اخیر حجم سد تهم به ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب با ۵۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.  

این مسئول ادامه داد: میزان حجم مخزنی سد تهم از ابتدای مهر تا پایان دی سال قبل ۳۱ میلیون مترمکعب بود که امسال این میزان به بیش از ۴۹ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. در حال حاضر ۵۸ درصد از سد تهم پر است و این سد در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد آب داشت.  

وی اظهار کرد: سد گلابر در ۴ ماهه اخیر (در بازه زمانی اول مهر تا ۳۰ دی‌ماه امسال)، ۵۹ درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد بود که ۲۲ درصدافزایش یافته است.  

رضاپور بیان کرد: ۹۰ درصد حجم سد کینه‌ورس پر است که این میزان در سال گذشته ۹۴ درصد بود که امسال ۴ درصد میزان آب آن کاهش دارد. لازم به ذکر است که سد کینه‌ورس بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب دارد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به سد تالوار، اشاره کرد و افزود: میزان آب موجود در سد تالوار در ۴ ماهه اخیر ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته به طوری که حجم این سد سال گذشته ۱۶ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد پر شده است.  

این مسئول بیان کرد: منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.  

کد خبر 481012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha