آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی که پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شده بودند، با حکم دادگاه تجدید نظر از اتهامات تبرئه شدند.

شعله‌سعدی و کیخسروی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر نصراللهی وکیل مدافع آرش کیخسروی با اعلام این خبر که موکلش و قاسم شعله‌سعدی تبرئه شده‌اند، گفت: موکلم و قاسم شعله‌سعدی - یکی دیگر از وکلای دادگستری - ۲۷ مرداد سال گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات، دادسرا پرونده متهمان را با صدور کیفرخواست با عناوین اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و علیه نظام به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال کرد که دادگاه پس از تشکیل جلسه دادرسی، متهمان را در ارتباط با اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: با اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظرخواهی به شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال و ۲ هفته پیش جلسه تجدیدنظر برگزار شد.

نصراللهی ادامه داد: با توجه به دفاعیات ارائه شده در جلسه تجدید نظر، بر اساس حکمی که به تازگی از سوی دادگاه ابلاغ شده است، کیخسروی و شعله‌سعدی از هر دو عنوان اتهامی تبرئه و دادنامه شعبه بدوی نقض شد.

کد خبر 481004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    یعنی بدون لابی و رابطه بازی حکم در دادگاه جدید تغییر کرده است؟؟؟