مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با دهه فجر ۱۴ طرح آبخیزداری با اختصاص اعتباری بیش از ۳۷میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

آبخیز داری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمدی مقدم،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری افزود: این طرح‌ها در حوزه آبخیزداری، جنگل و مرتع، حفاظت امور اراضی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که ساخت سازه سنگی ملاتی، سازه گابیون و سازه بندخاکی در سطح استان است.  

به گفته وی این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۷۳ هکتار از اراضی استان اجرا شده و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.  

محمدی مقدم گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در حفظ منابع پایه آب و خاک نقش مهم و تاثیرگذار دارد، اظهار داشت: تثبیت زمین لغزش، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و تغذیه آبخوان از دیگر مزایا و اهداف اجرای طرح‌آبخیزداری است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری افزود: در سال‌جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده که نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.  

وی گفت: در سال‌ جاری اجرای طرح‌های آبخیزداری برای ۴۵ حوضه آبخیز استان در مساحت ۴۲۲ هزار و ۷۰۹ هکتار در دست اجراست که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.  

هم‌ اکنون ۱۵۵ سازه مکانیکی با حجم ۷۱ هزار و ۷۵۹ مترمکعب و تعداد ۵۸ عملیات بیومکانیکی در سطحی معادل یک هزار و ۹۸۰ هکتار در سطح استان اجرا شده است.  

در استان چهارمحال و بختیاری با ۱. ۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوضه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود.

کد خبر 480988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha