مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطع و وصل مستمر جریان آب زاینده‌رود باعث فرونشست زمین در این محدوده و گرفتاریی‌هایی شده است.

قطع و وصل زاینده‌رود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش دوشنبه هفتم بهمن اظهار کرد: با توجه به اینکه از مجموع پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال، ۳۴۱ پروژه مربوط به حوزه مدیریت بحران است، این پروژه‌ها در زمینه پیشگیری از سیل، خشکسالی، تامین برق اضطراری، آبخیزداری و... است.

وی افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میانگین بارش‌های استان تاکنون ۵۹ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با اشاره به اینکه امروز ذخیره سد زاینده‌رود ۳۰۷ میلیون مترمکعب است، در حال حاضر ورودی سد ۱۲.۶ و خروجی آن ۱۸ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با اشاره به جریان آب در زاینده‌رود، با پیگیری مدیریت استان برای تامین حقابه زیست‌محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی ۲۰ میلیون مترمکعب آب رها شد.

وی اظهار کرد: با تاکید بر اینکه قطع و وصل مستمر جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین در این محدوده و گرفتاریی‌هایی شده است، ۱۶ کانون گردو غبار در استان شناسایی شده که با خشک شدن زاینده‌رود و اراضی کشاورزی مسیر رودخانه، یکی از کانون‌های گرد و غبار محور رودخانه است و شهر اصفهان با شرایط جغرافیایی ویژه آن نمی‌تواند این کانون خشک را در مرکز خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: جریان رودخانه موجب تقویت سفره‌های زیرزمینی آب می‌شود.

شیشه‌فروش افزود: با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی، بهمن امسال نسبت به میانگین بلندمدت سردتر است، این شرایط به دلیل تغییرات اقلیمی جهان و کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به سیل امسال در فروردین و دی ماه، به طور معمول بارش‌های حدی به گونه‌ای است که بعد از یک دوره طولانی خشکسالی اتفاق می‌افتد. به همین منظور به اعضای مدیریت بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی در فروردین ۱۳۹۹ آماده‌باش داده‌ایم.

کد خبر 480885
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha