رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از مصوبه جدید این شورا برای کاهش عوارض ساخت هتل و اقامتگاه گردشگری در شیراز خبر داد.

عمران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سینا بنی‌زمانی در حاشیه جلسه فوق‌العاده کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک این شورا، با اشاره به تصویب لایحه‌ سیاست‌های تشویقی و توسعه‌ زیرساخت‌های صنعت گردشگری در شهر شیراز گفت: این موضوع پس از بررسی در چندین جلسه کمیسیون  برای سیاست‌های شورای پنجم مبنی بر تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تهیه شد و پس از بررسی در صحن علنی تصویب شد.

بنی‌زمانی گفت: در این مصوبه عوارض صدور پروانه‌ ساختمانی برای هر مترمربع زیربنای ناخالص تأسیسات گردشگری، نیم درصد BP خواهد بود.

وی افزود: عوارض تراکم ساختمانی نیز برای این تأسیسات تا سقف ۲۲۰ درصد مساحت عرصه، به‌طور کامل معاف و بیش از آن مشمول ۱۲ درصد BP به ازای هر مترمربع زیربنای ناخالص خواهد بود.

بنی‌زمانی اضافه کرد: همچنین مطابق جدول مندرج در ماده ۲ این مصوبه، مساحت‌های معینی از فعالیت‌های جانبی از جمله سالن رستوران، کافی‌شاپ، مغازه، سالن اجتماعات، محل برگزاری نمایشگاه، استخر و...، از پرداخت عوارض تراکم معاف خواهند بود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر شیراز، استان فارس، با اشاره به حمایت شورای شهر و شهرداری شیراز از سرمایه‌گذاری به‌ویژه در حوزه‌ گردشگری، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این مصوبه، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت تأسیسات گردشگری در شهر گردش‌پذیر شیراز باشیم.

کد خبر 480829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha