دیدار استقلال و الریان ۲ چهره ویژه دارد. با بازیکن که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و آمار و ارقام نشان می‌دهد که تقریبا بازیکنانی هسطح و همتراز هستند. شیخ دیاباته مهاجم ۳۱ ساله و اهل کشور مالی و یاسین نصرالدین براهیمی هافبک هجومی ۲۹ ساله و الجزایری ستاره‌های بازی فردا هستند. ۲ بازیکن از ۲ کشور همسایه در قاره سیاه.

شیخ دیاباته

به گزارش همشهری آنلاین، شیخ دیاباته شماره ۷ استقلال در ۱۳ بازی که برای آبی پوشان به میدان رفته ۱۳ گل زده در کارنامه اش دارد. بازیکنی تحت تاثیر مکتب فوتبال فرانسه که سالها در باشگاه هایی چون بوردو، نانسی، آژاکسیو و متس در لاشامپیونه توپ زده است. متوسط ارزش این بازیکن با سابقه ۳۹ بازی و ۱۵ گل ملی در دوران فوتبالش ۴ میلون یورو بوده و سابقه بازی در بنونتو ایتالیا در کالچو ایتالیا، عثمانلی اسپور ترکیه و الامارات امارات را هم درکارنامه دارد.

 یاسین براهیمی یک متر و ۷۵ سانتی متری که با شماره ۸ الریان بازی می کند در ۱۳ بازی که برای این تیم انجام داده ۱۳ گل زده دارد. متولد پاریس است و در تمام رده های ملی پایه برای خروس ها بازی کرده است. براهیمی هم با سالها سابقه بازی در باشگاه های فرانسوی از جمله کلیر مونت ۶۳ و رن کاملا تحت تاثیر فوتبال فرانسه رشد کرده است. هرچند از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ که به الریان برود بازیکن گرانادا اسپانیا و پورتو پرتغال بود. هرچند قطری ها با رقم نجومی ۲۱ میلیون یورو  براهیمی را جذب کرده اند اماارزش واقعی او در دوران فوتبالش بین ۳ تا ۴ میلیون یورو بیشتر نبوده است و  ارزش واقعی اش با شیخ دیاباته برابری می کند. یاسین برای تیم ملی الجزایر ۵۲ بازی انجام داده و ۱۱ گل زده در کارنامه دارد. او با ۱۰ گل زده بعد از هم وطن اش یعنی بغداد بونجاح دومین گلزن برتر لیگ ستارگان قطر است. درست مانند شیخ که با ۸ گل زده  دومین گلزن برتر لیگ ایران محسوب می شود.

این ۲ بازیکن سیه چرده و آفریقایی که اهل کشور های همسایه الجزایر و مالی هستند و در فوتبال فرانسه رشد کرده اند مردان تاثیر گذار و سرنوشت ساز جدال نماینده ایران و قطر هستند.   هرچند در استقلال و الریان بازیکنان دیگری مثل وریا غفوری، مهدی قائدی، حسین حسینی، سباستین سوریا و تاباتا حضور دارند، اما چشم طرفداران دوتیم به  این ۲ستاره  آفریقایی دوخته شده است.

کد خبر 480821

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha