رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: بر اساس اعلام اتحادیه تاکسیرانی کشور و بر اساس مصوبه هیات وزیران برای شناسایی تاکسی‌های فعال از غیر فعال از ابتدای اسفند امسال‌ سهمیه سوخت تاکسی‌های بدون پروانه حذف می‌شود.

تاکسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، امیر جمشیدنژاد، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج استان کردستان اظهار کرد: یکی از اهداف تعریف شده در اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل درون شهری است.  

وی افزود: هیات وزیران مصوبه‌ای به وزارت کشور مبنی بر شناسایی تاکسی‌های غیر فعال ابلاغ کرده و پیرو این مصوبه اتحادیه تاکسیرانی کشور هم سامانه جامع ناوگان تاکسیرانی را راه‌اندازی کرد تا فرآیند صدور پروانه تاکسی‌ها در شهرهای مختلف به صورت برخط در این سامانه گزارش دهد.  

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اضافه کرد: براساس قانون پروانه تاکسی شرط اصلی برای تردد و فعالیت در سطح شهر است و بر همین اساس برای جلوگیری از تضعیف حقوق رانندگان فعال، سهمیه سوخت رانندگان تاکسی بدون پروانه از ابتدای اسفند حذف می‌شود.  

وی افزود: پروانه تاکسی هر۲ سال یکبار نیاز به تمدید دارد اما بسیاری از رانندگان به تاریخ انقضای پروانه تاکسی توجه نمی‌کنند.  

جمشیدنژاد گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۳۰۰ پروانه تاکسی تمدید شده است، رانندگان تاکسی که تاریخ پروانه فعالیت آنها تمام شده برای جلوگیری از قطع سهمیه سوخت هر چه سریعتر با مراجعه به این سازمان نسبت به تمدید پروانه خود اقدام کنند.  

در حال حاضر بیش از ۳ هزار تاکسی در سطح شهر سنندج مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.  

کد خبر 480741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha