یک فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام فرود روی باند فرودگاه ماهشهر وارد اتوبان ماهشهر ـ اهواز شد.

خروج هواپيما از باند

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز یک فروند بوئینگ ام دی متعلق به کاسپین که در مسیر تهران به ماهشهر بود، پس از نشستن در باند فرودگاه ماهشهر از باند منحرف شد و با عبور از فنس‌های فرودگاه وارد اتوبان ماهشهر ـ اهواز شد.

در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم و مسافران از درب‌های اصلی و اضطراری هواپیما خارج شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به فارس گفت: دقایقی پیش یک فروند بوئینگ ام دی پس از فرود از باند فرودگاه خارج شد.

رضا جعفرزاده افزود: این حادثه تلفاتی نداشته است و مسافران از هواپیما خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: موضوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است.

  • درباره علت حادثه هواپیمای تهران - ماهشهر کارشناسان باید نظر دهند

ایسنا نیز نوشت: مهرزاد شریفی معاون فرماندار ماهشهر گفت: هواپیمای کاسپین که صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه از تهران به سمت ماهشهر در حال پرواز بود در ساعت ۷:۳۵ دقیقه نتوانست به دلایلی که باید بررسی شود و کارشناسان امر نظر دهند، در فرودگاه ماهشهر فرود بیاید و از باند منحرف شد.

وی ادامه داد: خدا را شکر هیچ مشکلی برای مسافران و خدمه پرواز تهران - ماهشهر اتفاق نیفتاده است.

معاون فرماندار ماهشهر با بیان اینکه پس از پیش آمدن این حادثه نیروی انتظامی و نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند، گفت: کارهای اولیه انجام شد و اکنون نیز مسیرهای جایگزین مشخص شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در زمینه این حادثه وجود ندارد، عنوان کرد: کارشناسان باید نظر دهند که دلیل خروج هواپیما از باند چه بوده است.

  • ‌مصدومیت دو مسافر در حادثه هواپیمای تهران – ماهشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدومیت دو تن از مسافران هواپیمای سانحه‌دیده در ماهشهر خبر داد.

دکتر علی خدادادی اظهار کرد: در پی حادثه‌ای که امروز در زمان فرود هواپیمای تهران - ماهشهر رخ داد، دو تیم عملیاتی امداد و نجات با تجهیزات لازم ضمن استقرار در فرودگاه ماهشهر پوشش امدادی لازم را انجام دادند.

وی افزود: در پی این حادثه یک زن و یک مرد از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند که توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند.

خدادادی گفت: همچنان نیروهای هلال احمر در محل حادثه حضور دارند.

  • هواپیما قطعا تا بعد از ظهر جابه‌جا خواهد شد

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به حادثه هواپیمای تهران - ماهشهر با بیان اینکه هواپیما قطعا تا بعد از ظهر جابه‌جا خواهد شد، گفت: کارهای ایمنی جابه‌جایی هواپیما در حال انجام است و همه تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی نیز فراهم است که تا بعدازظهر جابه‌جایی انجام شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به خروج هواپیمای تهران – ماهشهر از باند اظهار کرد: حادثه در کمربندی ماهشهر - سربندر در نزدیکی پل فرودگاه رخ داده است. این جاده فعلا مسدود است و هواپیما دقیقا وسط جاده است.

وی افزود: برای کنترل ترافیک منطقه در حال حاضر از جاده‌های فرعی و جایگزین استفاده می‌کنیم. جاده چمران به سمت شهر چمران و جاده مجیدیه به عنوان مسیرهای جایگزین انتخاب شده‌اند و مشکل خاصی برای ترافیک نداریم. البته ترافیک مقداری کند است زیرا این جاده‌های جایگزین قطعا ظرفیت این حجم از ترافیک را ندارند ولی ترافیک در جریان است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: بنا به آنچه به ما اطلاع داده‌اند، هواپیما قطعا تا بعد از ظهر جابه‌جا خواهد شد. کارهای ایمنی جابه‌جایی هواپیما در حال انجام است و همه تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی نیز فراهم است که تا بعدازظهر جابه‌جایی انجام شود.

وی تصریح کرد: ترانزیت اصلی بندر ماهشهر از آزادراه خلیج فارس انجام می‌شود که در منطقه دیگری قرار دارد. ترافیک در آن مسیر مشکلی ندارد و ترانزیت در حال انجام است. در منطقه حادثه نیز با توجه به برقراری جاده‌های جایگزین فرعی، ترانزیت انجام می‌شود.

  • مسیر اتوبان بندر ماهشهر به بندر امام مسدود است

‌در حال حاضر جلسه ستاد کمیته بحران شهرستان ماهشهر با حضور مسئولان این شهرستان در حال برگزاری است و همچنین گروهی از سازمان هواپیمایی کشور در حال ورود به ماهشهر هستند تا به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته شود.

در حال حاضر تمهیدات لازم برای خروج سوخت هواپیما در حال انجام است.

همچنان مسیر اتوبان بندر ماهشهر به بندر امام مسدود است و هواپیما در همان حالت فرود آمده، قرار دارد و هنوز تصمیم برای جابجایی آن گرفته نشده است.

  • پوشش امدادی حادثه خروج هواپیمای تهران – ماهشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از پوشش امدادی حادثه خروج هواپیمای تهران – ماهشهر از باند خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: در پی حادثه خروج هواپیمای تهران – ماهشهر از باند که صبح امروز (۷ بهمن‌ماه) رخ داد، دو تیم امداد و نجات از هلال احمر ماهشهر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این تیم‌ها پس از وقوع حادثه، کار پوشش امدادی حادثه را انجام دادند. تیم‌های امداد و نجات بسته به نوع نیاز در محل حادثه حضور خواهند داشت.

  • ایمن‌سازی محیط انجام شده و سوخت هواپیما در حال تخلیه است

رییس روابط عمومی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر گفت: تاکنون تصمیمی برای جابجایی هواپیما گرفته نشده است.

فرجی اظهار کرد: تجهیزات لجستیک و همچنین آتش نشانی و کارشناسان اطفای حریق سازمان پتروشیمی از لحظه اتفاق افتادن این حادثه به محل اعزام و در محل مستقر شدند و در حال همیاری با مسئولان و نیروهای شهرستان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایمن‌سازی محیط انجام شده و سوخت هواپیما در حال تخلیه است و بعد از این باید ببینیم نیروهای سازمان هواپیمایی و شورای تامین چه تصمیمی درباره جابجایی هواپیما می‌گیرند.

  • علت خروج هواپیمای تهران - ماهشهر هنوز مشخص نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم از خروج هواپیمای مسافری تهران – ماهشهر از باند فرودگاه خبر داد و گفت: هنوز هیچ علتی برای این حادثه نمی‌توان ارائه کرد.

صبح امروز (دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) هواپیمای مسافری تهران – ماهشهر با سانحه مواجه شده و خبر آن در همه رسانه‌ها منتشر شد.

رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - در توضیح این حادثه اینگونه توضیح داد: هواپیمای مسافری تهران – ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۷:۵۰ صبح امروز پس از فرود (لندینگ) در فرودگاه ماهشهر از باند خارج می‌شود اما هیچ آسیبی به مسافران وارد نشده است.

وی ادامه داد: این هواپیما از نوع بوئینگ MD و تعداد مسافران آن ۱۳۵ نفر بوده است که همه آنها در سلامت کامل هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که هنوز هیچ علتی برای این حادثه نمی‌توان ارائه کرد، ادامه داد: تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی هواپیمایی کاسپین به محل اعزام شده‌اند تا علت بروز این حادثه و خروج هواپیما از باند را بررسی کنند.

  • مسئولان مربوطه در حال انجام تمهیداتی برای برگرداندن هواپیما به باند هستند

در این رابطه فرماندار ماهشهر با تایید خبر خروج هواپیمای تهران- ماهشهر از باند از سلامت تمام مسافران پرواز هواپیمایی مسافربری تهران به ماهشهر خبر داد.

محسن بیرانوند اظهار کرد: این هواپیما صبح امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) از تهران عازم ماهشهر بود که به دلیل نقص فنی نتوانست خود را روی باند، کنترل کند و از روی باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.

وی افزود: این هواپیما عرض جاده را قطع کرده و در خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن متوقف شد.

فرماندار ماهشهر گفت: خدا را شکر این حادثه هیچ مصدومی نداشته است و تمام مسافران در سلامت هستند و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز مسئولان مربوطه در حال انجام تمهیداتی برای خروج سوخت هواپیما هستند تا بتوانند هواپیما را هر چه سریع‌تر به باند فرودگاه برگردانند.

  • روایت یکی از مسافران پرواز تهران- ماهشهر

در همین رابطه یکی از کارکنان پتروشیمی که ‌از مسافران هواپیمای تهران- ماهشهر بود در خصوص شرح این ماجرا گفت: هواپیما ساعت ۶ و ۴۲ دقیقه از تهران پرواز کرد و پذیرایی انجام شد و همه چیز خوب بود.

وی افزود: نزدیک فرودگاه ماهشهر که رسیدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما حالت عادی برای نشستن ندارد. در همین حال هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد. ‌به خاطر گل و لای ناشی از بارندگی شب گذشته ماهشهر، هواپیما از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله ۱۰۰ متری در وسط جاده متوقف‌ و درهای اضطراری باز شد.

وی ادامه داد: مهمانداران کمک کردند سریعتر مسافران از قسمت بال هواپیما خارج شوند چون سوخت هواپیما در حال ریختن بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که مسافران هواپیما آوردند آن بود که اتوبانی که در آن متوقف شد محل عبور و مرور اتوبوس های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی است که در آن زمان خالی از تردد بود.

  • شکستن چرخ های جلوی هواپیما

در همین رابطه یکی از شاهدانی که هم اکنون نزدیک هواپیما حضور دارد از شکستن چرخ های جلوی هواپیما خبر داد و به ایسنا گفت: بنزین هواپیما در حال تخلیه است و دستگاههای خدمات رسان مانند آتش نشانی، هلال احمر و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند و جاده به دلیل خروج هواپیما از باند ‌ بسته شده است. ‌

کد خبر 480708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    3 0
    وضعیت حمل و نقل در کشورما خیلی خراب است. سالهاست هیچ کاری نکرده ایم. خطوط راه آهن اندک و قدیمی هستند که همین هفته قبل قطار بندر به تهران از ریل خارج شد. هواپیما ها که فرسوده هستند. جاده ها هم هر 30 ثانیه یکنفر کشته می گیرند. ما 100 میلیارد دلار برای بازسازی راه آهن ، حدود 200 میلیارد برای بهبود جاده ها و خودرو سازی داخلی ، و 400 میلیارد برای بازسازی ناوگاه هوائی لازم داریم. حالا از کجا و با کدام اقتصاد این پول جور می شود و چند نفر دیگر در ایران کشته خواهند شد خدا می داند.
  • امین TR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    3 3
    این اتفاقات همه از نتایج تحریم ها هستند.
  • تجنگی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    3 0
    جیگر میخاد این روزها باحملو نقل کشور مسافرت برن هرکی جیگرش داره بسم ال
  • مردم IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    2 0
    معلومه دیگه تقصیر امریکاست