سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اخبار حاکی از مورد بازجویی قرار گرفتن ایرانیان در مرزهای آمریکا واکنش نشان داد و آن را نژادپرستی و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر خواند.

موسوی سخنگوی وزارتخارجه هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: گفته می‌شود که مقامات امنیت مرزی آمریکا با ایرانیان به خاطر ملیت‌شان رفتاری خصومت‌آمیز دارند. این نژادپرستی مطلق و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و هنجارها بوده و عمل دیگری از وسواس شریرانه این دولت [آمریکا] با ایران و دشمنی عمیق آن با ایرانیان است.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه نیز در موضعی با اشاره به رفتار غیر قانونی و غیر انسانی اخیر مرزبانی آمریکا نسبت به اتباع یا متولدین ایران اظهار داشت: اینگونه اقداماتِ کاملا تبعیض آمیز که صرفا به دلیل نژاد و ملیت و احیانا مذهب افراد صورت می گیرد، کاملا از لحاظ قوانین و اصول بین المللی حقوق بشر مردود بوده و مسئولیت دولت آمریکا را به دنبال دارد.

موسوی افزود: از آنجا که این افراد توسط مرزبانان و نیروهای امنیتی آمریکا در مورد عقاید سیاسی و اعتقادیشان مورد سوال واقع شده و به حسابهای آنها در فضای مجازی نیز با اجبار وارد می شوند، این اقدام از مصادیق تفتیش عقاید و نقض فاحش حقوق بشر محسوب می شود.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، ضمن محکوم کردن شدید آزار و اذیت هموطنان ایرانی از سوی مرزبانی آمریکا، خاطرنشان کرد: این اقدامات علیه ایرانیان در راستای سیاست خصمانه و کینه جویانه رژیم آمریکا با ایران و هویت و موجودیت ایران است که یکبار در قالب تصمیم به منع ورود ایرانیان به آمریکا متجلی می شود، بار دیگر در تهدید به حمله به مراکز فرهنگی و تمدنی ایران زمین خود را نشان می دهد، دیگر بار در ترور بزدلانه قهرمان اسطوره ای مبارزه با تروریسم ظاهر می شود و اخیرا هم به شکل دیگری در قالب آزار ایرانیان در مرزهای آمریکا بروز می یابد.

 موسوی تاکید کرد: قطعا این رفتار دولت آمریکا قابل طرح و پیگرد در مراجع حقوق بشری است.

کد خبر 480638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من ایرانی ام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    وسط دعوا که حلوا خیرات نمیکنن.