مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران گفت: با برنامه‌ریزی درست در زمینه تامین مواد اولیه توانستیم اتفاقات خوبی برای این واحد صنعتی رقم بزنیم. به‌طوری‌که با رشد و بالندگی این مجموعه با گذشت ۵ سال از زیان خارج شده و به سوددهی رسیده است.

کارخانه چوب و کاغذ مازندران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، علی حسین‌پور اظهار کرد: از اواخر سال ۹۵ با توجه به مشکلات چوب و کاغذ مازندران به سمت زیان پیش رفته و با افزایش هزینه و تعداد کارکنان بالا منتج به این شد که ۵ برابر سرمایه شرکت زیان دهیم ولی با برنامه‌ریزی خوب بعد از گذشت چند سال امسال سودده شدیم که امیدواریم این روند نیمه دوم امسال نیز ادامه یابد.  

وی افزود: با برنامه‌ریزی درست در زمینه تامین مواد اولیه توانستیم اتفاقات خوبی برای این واحد صنعتی رقم بزنیم به‌طوری‌که با رشد و بالندگی این مجموعه  با گذشت ۵ سال از زیان خارج شده و به سوددهی رسیده است.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: برای رفع مشکلات اقدامات مختلفی در دستور کار قرار داشت از جمله اینکه قرار بود قسمتی از مطالبات خود از سازمان تحقیقات و مراتع تهاتر کنیم که در این زمینه موانع قانونی بسیاری را مطرح کردند مبنی بر اینکه تهاتر نمی‌شود و مزایده در قانون تهاتر ندارد.

حسین‌زاده بیان کرد: با پیگیری‌های مختلف بحث بر این شد که از درختان شکسته و افتاده براساس نظارت سازمان جنگل‌ها و مراتع نشانه‌گذاری شود و با هماهنگی کارشناسان درختان را از ۱۰۰ متری جاده‌ای چوب و کاغذ در جنگل‌های ۱۵۰ هزار هکتار اراضی خروج دهند و در حاشیه جاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: صفر تا ۱۰۰ این موضوع با نظارت کارشناسان سازمان جنگل‌ها و مراتع است و جلوی قاچاق چوب به صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: تا به امروز حتی یک درخت شکسته و افتاده را رایگان نگرفتیم، روال بر این است که قیمت کارشناسی اعلام می‌شود و چوب و کاغذ مازندران نیز به‌عنوان پیمانکاران سازمان جنگل‌ها و مراتع در مناقصات شرکت می‌کنیم و روند و فرآیندهای قانونی انجام می‌شود.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: با همکاری با آنها خروج چوب را انجام می‌دهیم که این موضوع نیازمند تجهیزات و نیروی تخصصی است و شرکت‌های بخش خصوصی کمتری هستند که دارای تجهیزات و ماشین‌آلات هستند تا بتوانند چوب‌ها را از جنگل خارج کنند.

حسین‌زاده اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم چوب‌های شکسته و افتاده را براساس قیمت کارشناسی خریداری و برای کمک به چرخ صنعت کشور آورده شود که برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولید کارخانه باتوجه به کمبود مواداولیه با هر تلاشی بود توانستیم وارد کار کنیم که تقریبا پیش‌بینی ما این است تا پایان سال به ۸۰ هزار تن برسد.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: باید به سمت مسائل فنی و تخصصی‌تر پیش رویم، در همین زمینه با فرماندهان سپاه و بسیج استان‌های شمالی وارد مذاکره شدیم که اراضی در اختیار دارند یا برخی از سازمان‌ها با درنظر گرفتن اهرم‌های تشویقی اراضی را برای زراعت چوب  در اختیار مجموعه قرار دهند.

کد خبر 480570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha