رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از آغاز عملیات ساخت ۱۲ هزار و ۳۵۰ واحد از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد خبر داد.

بازسازی

همشهری آنلاین-معصومه حق‌جو: «رضا خواجه‌ای» گفت: ۱۵۰ واحدی که باقی مانده‌ یا مشکل سند دارد یا مربوط به کسانی است که فوت شده‌اند و درگیر انحصار وراثت بازماندگان است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان ادامه داد: از این واحدهای احداثی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله آرماتوربندی، بتن و فونداسیون رسیده، برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد اسکلت اجرا شده و سقف و دیوار چینی ۸ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و همچنین تعمیر ۲۰ هزار واحد نیز تمام شده‌است.

وی بیان کرد:  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای احداث و مرمت دیواره‌های ساحلی استان اختصاص یافته‌است.

خواجه‌ای گفت: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ۲۷۰ میلیارد تومان در قالب وام بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت شده‌است. حدود ۱۰۰ هکتار زمین هم برای استقرار افرادی که در بستر رودخانه ساکن بودند، تامین شد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان ادامه داد: تاکنون ۶۸ هزار تن سیمان رایگان توزیع شده‌است. بنیاد مسکن از منابعی که در اختیار دارد هزینه حمل‌ونقل را برعهده گرفته است. ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسکلت پیچ و مهره‌ای آماده نیز توزیع شده است.

وی گفت: انجام خدمات فنی در مناطق سیل‌زده از جمله نظارت، طراحی نقشه و اخذ پروانه و... رایگان است.

خواجه‌ای افزود: ابلاغ اعتبار به موقع از طرف هیات دولت و مدیریت درست بانک‌های عامل از جمله عواملی بود که سبب شد عملیات بازسازی در مناطق سیل‌زده تسریع شود.  

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه پرداخت تسهیلات در مناطق سیل‌زده با آن مواجه‌ایم مربوط به مالکانی است که قبلا بدون مجوز شهرداری اقدام به ساخت‌وساز کرده بودند. شهرداری و راه و شهرسازی هم تایید کردند که این افراد سند مالکیت ندارند. بنابراین تسهیلاتی به آنان تعلق نگرفت.

خواجه‌ای ادامه داد: در سیل فروردین ۹۸ پلدختر از مناطقی بود که در وضعیت بحرانی قرار داشت. طی این مدت ماشین‌آلات سنگین در اختیار شهرداری پلدختر گذاشتیم. فاضلاب شهری این شهرستان را هم لایروبی کردیم.  

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان گفت: با توجه به این‌که تعمیرات به اتمام رسیده و در زمینه احداث واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال اغلب واحدها به بهره‌برداری برسند.  

کد خبر 480526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha