مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفا، علیرضا تخت شاهی گفت: اعتباراتی که در قانون بودجه سنواتی کشور برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به طور سالیانه اختصاص داده می‌شود کمتر از یک تا ۲ درصد از اعتبارات مورد نیاز این طرح است، با این اعتبارات شرایط برای تکمیل این تأسیسات فراهم نمی‌شود و نیاز به استفاده از وام بانک‌های توسعه‌ای و زیرساختی یا استفاده از سرمایه گذار داخلی و خارجی داریم.  

تخت شاهی ادامه داد: برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه شامل شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و سایر متعلقات به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد از طریق بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا تامین شود.  

وی افزود: ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه نخستین پروژه اولویت دار ایران است که به بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB)معرفی شده است. همه پیش نیازهای دریافت این وام نیز آماده شده، اما به دلیل مسائل تحریمی و مشکلات به وجود آمده دریافت وام به تعویق افتاده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طرح فاضلاب شهر کرمانشاه به محض دریافت وام یا تامین اعتبار مورد نیاز، در بازه زمانی ۴  ساله تکمیل خواهد شد.  

وی ادامه داد: در ابتدای طرح پوشش جمعیتی یک میلیون نفری شهر کرمانشاه و برای انتهای طرح (افق ۱۴۱۰) پوشش جمعیتی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی شده و باید ۳۶۱ کیلومتر هم شبکه فاضلاب عمدتا در بافت اصلی و قدیمی شهر اجرا کنیم.  

تخت شاهی اجرای مدول دوم و سوم تصفیه خانه، ارتقای مدول اول تصفیه خانه، تکمیل خط انتقال شماره ۳ و ساخت ایستگاه پمپاژ شماره ۴، بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره ۲ و ۳ را از بسته‌های تعریف شده در پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه دانست.

وی جمع آوری کل فاضلاب رودخانه آبشوران  را از بسته‌های تعریف شده در پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح همه فاضلاب شهر جمع ‌آوری، منتقل و تصفیه خواهد شد و شرایط بسیار مناسبی از جنبه زیست محیطی، بهداشتی، اجتماعی، رفاهی و... فراهم می‌شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: همچنین امکان پتانسیل توسعه هر چه بیشتر صنعتی به واسطه استفاده از پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه‌ها ایجاد می‌شود.  

تخت شاهی از پیشرفت ۶۵ درصدی شبکه مدرن فاضلاب شهر کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: بقیه شبکه به صورت سنتی در مدار قرار دارد و پیگیر هستیم که پس از تامین اعتبار، شبکه سنتی را هم به مدرن تبدیل کنیم.  

وی به اجرای حدود ۹۰۰ کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و برای انجام عملیات تصفیه بقیه فاضلاب، به ساخت ۲ تصفیه خانه دیگر نیاز هست.

کد خبر 480522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha