مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی از مرز پاکستان به استان، از اوایل آذر ماه سال‌جاری تاکنون کار مبارزه با افت در سطح ۴۵۰ هکتار در شهرستان‌های سرباز، کنارک، چابهار و فنوج انجام گرفت.

ملخ صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین تیموری اظهار کرد: در این مرحله با توجه به جابجایی مداوم ملخ صحرایی در روز از یک منطقه به منطقه دیگر، مبارزه شبانه با ملخ صحرایی  را در دستور کار قرار دادیم  و در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: ملخ صحرایی در شب‌ها تحرک کمتری دارند و مبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنها است. تاکنون در سطح ۲۳۰هکتار در شهرستان سرباز، ۱۰۰هکتار در شهرستان کنارک، ۱۰۰هکتار در شهرستان چابهار و۲۰هکتار نیز در شهرستان فنوج کار مبارزه با این آفت صورت گرفته و کار رصد و مبارزه با ملخ صحرایی همچنان ادامه دارد.

تیموری گفت: به دلیل اهمیت مبارزه با این آفت خطرناک از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دسته‌های ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام کنند.

کد خبر 480508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha