قرنطینه‌های انسانی در همه مرزهای جاده‌ای کشور وجود دارد و در این قرنطینه‌ها بیماری مسافران و همه افرادی که از مرزها تردد می‌کنند رصد و معاینه می‌شود. با شیوع بیماری کرونا همه این قرنطینه‌ها فعال‌تر شده‌اند.

قرنطینه در مرز ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در پی شیوع بیماری کرونا در چین که تاکنون تعدادی زیادی از شهروندان این کشور را مبتلا کرده و جان برخی را نیز گرفته است، کشورهای بسیاری مسافران این کشور را در مرزها و ورودی‌های خود رصد و معاینه می‌کنند تا ویروس این بیماری به کشورشان منتقل نشود.

منوچهر سلمانزاده، مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، درباره چگونگی پایش بیماری کرونا در مرزها و مبادی جاده‌ای کشور گفت: گرچه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم، اما مبادی ورودی به کشور می‌تواند از هر مبدا و به هر مقصدی باشد. بنابراین در همه مرزهای کشور نمایندگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قرنطینه انسانی وجود دارد. پرسنل این وزارتخانه قبل از وارد شدن مسافران و حتی رسیدن آن‌ها به بخش گذرنامه، بیماری‌های احتمالی ‌آن‌ها را رصد می‌کنند. 

وی ادامه داد: این اتفاق مدت‌هاست که در مرزهای کشور رخ می‌دهد و بسته به شیوع بیماری‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان از نظر میزان آماده‌باش و سطح کنترل، شدت و ضعف پیدا می‌کند. 

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای پیشگیری از شیوع و ورود بیماری کرونا در کشور، در این نمایندگی‌ها رصد بسیار دقیقی وجود دارد و قرنطینه‌های انسانی در مرزهای جاده‌ای کشور فعال‌تر از گذشته شده‌اند. همچنین همه دستگاه‌های ذی‌ربط مانند گذرنامه، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر باید در این زمینه با همدیگر همکاری کنند تا بتوانیم مانع شیوع این بیماری در کشور شویم. 

سلمانزاده درباره رانندگان و تجاری که با ملیت و تابعیت کشور چین به ایران وارد می‌شوند اظهار کرد: شناسایی هویت و ملیت رانندگان، تاجران و همه افرادی که برای ترانزیت به کشور وارد می‌شوند در حیطه اختیارات سازمان راهداری نیست و اداره گذرنامه این وظیفه را برعهده داشته و چنین آماری در اختیار دارد. 

کد خبر 480424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha