نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: طبق پیگیری‌ها وام ۷۰۰ میلیون یورویی از روسیه برای پروژه راه‌آهن زاهدان - بیرجند- گناباد محقق شده است.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در نشست‌خبری اظهار کرد: در مجلس قبل هیچ اقدام خاصی در مورد موضوع راه‌آهن بیرجند صورت نگرفته بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: بعد از اینکه من و یکی – دو نفر دیگر از نمایندگان حرف از استعفا زدیم راه‌آهن بیرجند ردیف بودجه مستقل گرفت که در آن شرایط بسیار ارزشمند بود.

عبادی ادامه‌داد: در قدم‌های بعدی به دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای بحث راه‌آهن و قرار دادن اولویت راه‌آهن شرق در برنامه ششم توسعه را انجام دادیم که زمینه کار اجرایی و عملیاتی در این حوزه را فراهم کرد.

وی افزود: در حال حاضر این امر محقق شده که برای راه‌آهن زاهدان- بیرجند – گناباد از روسیه وام ۷۰۰ میلیون یورویی گرفته شود که این میزان به هیچ وجه با بودجه عمومی دولت در این زمینه قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: با توجه به اینکه این وام چون درآمدهای نفت و مالیات نیست که احتمال تحقق آن وجود نداشته باشد انتظار رشد سریع کار اجرایی در حوزه راه آهن  در ۳ سال آینده می‌رود.

پروژه جاده بیرجند به قائن ۷۵ درصد پیشرفت دارد

عبادی اظهار کرد: پروژه راه‌آهن بیرجند به قائن حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته و عمده کار در این حوزه انجام شده است.

عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی راضی کننده نیست

عبادی در مورد عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر چند این نهاد اقداماتی چون واگذاری زمین رایگان یا با قیمت پایین در شهرهایی چون درمیان یا ایجاد مجتمع ورزشی در بیرجند انجام داده ولی در مجموع از عملکرد آن در استان راضی نیستیم.

وی بیان‌کرد: ما با بسیاری از مزایده‌های بنیاد مستضعفان در خراسان‌ جنوبی مخالف هستیم و بارها نیز من و نماینده ولی‌فقیه در این زمینه اعتراض خود را اعلام کرده و جلوی آن مزایده‌ها گرفته شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در خراسان‌ جنوبی نیز در حال حاضر این نهاد تصدی‌گری نمی‌کند ولی تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران اعطا می‌کند.

سیستم اداری خراسان‌جنوبی سخت‌گیرانه عمل می‌کند

عبادی با اشاره به برخی از گره‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در خراسان‌ جنوبی گفت: سیستم اداری خراسان‌ جنوبی بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند که گاه در رده کارشناسان یک سازمان نیز این سخت‌گیری‌ها مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: در موضوع بیمارستان خوسف نیز برای آن در گذشته ردیف گرفتیم و سال قبل 7 میلیارد به بودجه آن افزودیم. در حال حاضر در این خصوص زمینی به یک خیر واگذار شده و به زودی کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

عبادی افزود: برای گازرسانی در بودجه سال ۹۸ مجلس هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد که خراسان‌ جنوبی در این زمینه در اولویت قرار گرفت و حتی بسیاری از روستاهای مرزی گازدار شدند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات برای استان در حوزه آبخیزداری است که سال گذشته ۱۶ میلیارد و امسال ۶۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

کد خبر 480375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha