رئیس جمهوری آمریکا در حالی از نشان نیروی فضایی ارتش ایالات متحده رونمایی کرد که شباهت زیاد و انکارناپذیر این نشان با نشان سریال «پیشتازان فضا» دستمایه شوخی و خنده در شبکه‌های اجتماعی شده است.

نشان نيروي فضايي آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ در یکی از توییت‌های روز شنبه لوگو یا نشان نیروی فضایی آمریکا به اشتراک گذاشت و نوشت: «پس از مشورت با رهبران بزرگ نظامی‌مان، طراحان و دیگران، خوشحالم که نشان تازه نیروی فضایی ایالات متحده را معرفی کنم؛ ششمین شاخه از ارتش شگفت‌انگیز ما!»

هر چند این توییت ترامپ تا زمان انتشار خبر بیش از ۱۳۰ هزار لایک گرفته اما ده‌ها هزار نفر هم درباره آن اظهار نظر کرده‌اند. بیشتر کامنت‌ها هم درباره شباهت عجیب نشان نیروی فضایی آمریکا با نشان سریال «پیشتازان فضا»ست. یکی از کسانی که به ماجرا واکنش نشان داد، جورج تاکی بود. این بازیگر آمریکایی ژاپنی «پیشتازان فضا» در توییت خود خواستار دریافت مزایای مربوط به شباهت نشان نیروی فضایی آمریکا با نشان سریال شد.

تاکی در یک توییت دیگر به ملانیا ترامپ هم طعنه زد و نوشت: «احساس می‌کنم ملانیا می‌بایست دستی در کپی، یعنی طراحی کردن این نشان داشته باشد.» اشاره بازیگر «پیشتازان فضا» به سرقت ادبی بانوی اول آمریکا و همسر ترامپ از یکی از سخنرانی‌های میشل اوباما بود که ملانیا به خاطر آن ناچار به عذرخواهی شد. هر چند به نظر نمی‌رسد خود ترامپ چند اهل عذرخواهی برای سرقت هنری در طراحی یک نشان باشد.

نیروی فضایی نخستین شاخه نظامی تازه ارتش آمریکا پس از راه‌اندازی نیروی هوایی در ۱۹۴۷ و بخشی از تلاش‌های ترامپ و دولت آمریکا برای تسلط بر فضاست. در حالی که بیشتر منتقدان به شباهت نشان نیروی فضایی با نشان «پیشتازان فضا» اشاره کرده بودند، یک کاربر دو نکته دیگر در آن یافت؛ شباهت با نشان فرماندهی نیروهای هوایی و برداشتن ستاره موجود در نشان ناسا!

کد خبر 480334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha