رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فروکش کردن کامل موج اول آنفلوآنزا در استان، گفت: احتمال بروز موج دوم این بیماری در هفته‌های آینده زیاد است و مردم باید همچنان مراقب باشند.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا، رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیماری آنفلوآنزا امسال شدت بالایی داشت و موجب بستری شدن تعداد زیادی از مبتلایان در مراکز درمانی سطح استان شد.  

وی افزود: این موج بعد از حدود ۳ ماه فعالیت در استان فروکش کرد و حال به نظر می‌رسد باید منتظر موج دوم این بیماری بود.  

شکیبا بیان کرد: فعلا نشانه‌ای از شروع موج دوم بیماری دراستان وجود ندارد، اما احتمال بروز و ظهور آن بسیار زیاد است و افراد و بویژه گروه‌های در معرض خطر باید مراقب باشند.  

این مسئول، کودکان زیر ۶ سال، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و نیز افراد مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی(HIV مثبت) را از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد.  

وی افزود: توصیه می‌شود این افراد از مواجهه با افرادی که علائم آنفلوآنزا دارند خودداری کنند و کمتر در مکان‌های عمومی رفت و آمد داشته باشند. حتی المقدور برای پیشگیری بهتر هنگام مواجهه با افراد بیمار از ماسک استفاده کنند و بعد از برگشتن به خانه حتما دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.  

شکیبا گفت: توصیه می‌شود هنگام ابتلا به این بیماری رعایت موارد بهداشتی را داشته و چنانچه دچار بیماری آنفلوآنزا شدند در خانه مانده و استراحت  و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند و درصورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.  

 در موج اول آنفلوآنزا در استان کرمانشاه در مجموع ۱۳۰۰ نفر بستری و ۶ نفر نیز که سالمند بوده یا دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند، فوت کردند.

کد خبر 480307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha